خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی هلند مطرح کرد:

همکاری های کوتاه مدت مورد توجه دو کشور نیست

وزیر امور اقتصادی هلند به توانایی ها ایران در تولید کیفی میوه اشاره کرد و گفت: می توان با توسعه همکاری های دوجانبه میوه های کیفی ایران را به سایر نقاط جهان صادر کرد.

به گزارش ایلنا، هنک کامپHenk Kamp در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: همکاری دوجانبه ایران و هلند درباره تولید، فرآوری و سپس صادرات انواع میوه های تولید ایران فرصت خوبی برای ادامه همکاری های دو کشور در سایر بخش ها خواهد بود.

وی خواستار افزایش همکاری های بلند مدت دو کشور در بخش کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: تنها همکاری های کوتاه مدت در شرایط تازه ایران مورد توجه دو کشور نیست و تلاش می شود زمینه برای توسعه همکاری های بلند مدت فراهم شود.

کامپ به زمینه خوب موجود در کشور ایران برای تولید گل اشاره کرد و خواستار افزایش همکاری ها در تولید و فرآوری گل شد.

وزیر امور اقتصادی هلند ضمن اشاره به همکاری فعلی بخش های خصوصی دو کشور در زمینه کشاورزی، یادآورشد: تداوم این همکاری ها در سایه حمایت های دولتی خواهد بود که دو کشور تلاش دارند این حمایت ها انجام شود.

وی به عزم دولت هلند برای تداوم همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی ایران ظرفیت خوبی دارد که باید در تداوم همکاری ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کامپ، هلند را دومین کشور صادرکننده محصول های کشاورزی در جهان عنوان کرد که در بخش مدیریت مصرف آب دارای تجربه های خوبی است و افزود: تجربه های خود در این باره را در اختیار ایران قرار خواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی کشور هلند با بیان اینکه ایران در زمینه هدر رفت محصول تولیدی تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، نگرانی هایی دارد، گفت: آماده ایم در این باره تجربه های خود را به ایران منتقل کنیم تا میزان هدر رفت کاهش یابد.

وی با یادآوری این موضوع که ایران در زمینه تولید گل فرصت های بسیار خوبی در اختیار دارد، بر همکاری دوجانبه در باره تولید گل بین دو کشور تاکید کرد.

کامپ به برگزاری جلسه مشترک با بخش خصوصی ایران در روز دوشنبه(فردا) اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این جلسه تفاهمنامه های خوبی برای همکاری های کشاورزی به امضا برسد.

به گفته وزیر امور اقتصادی هلند، ایران در منطقه خاورمیانه دارای بازار بسیار خوبی است که در زمینه صادرات باید مورد توجه طرفین قرار گیرد.

کامپ سرمایه گذاری در بخش شیلات ایران را برای کشورش مهم ارزیابی و تاکید کرد تلاش می کنیم در این باره همکاری های خود را با ایران بیش از پیش گسترش دهیم.

وزیر امور اقتصادی هلند با بیان اینکه 60 درصد بذر سبزی های جهان در هلند تولید می شود و بانک ژنتیکی خوبی در این باره ایجاد کرده است، گفت: فعالیت مشترک در این زمینه می تواند توسعه همکاری های مشترک را به دنبال داشته باشد.

کامپ با بیان اینکه کشور ایران نیز دارای ذخایر خوب ژنتیکی در بخش سبزی است خواستار افزایش همکاری دو کشور در این بخش شد.

وی به تلاش های تازه ایران برای کسب استانداردهای جهانی دربخش کشاروزی اشاره و تاکید کرد هلند در این زمینه آماده ارائه خدمات به ایران است.

کامپ از وزیرجهاد کشاورزی ایران دعوت کرد برای تبادل تجربه های بین دو کشور سفری به کشور هلند انجام دهد و از نزدیک با بخش کشاورزی این کشور آشنا شود.

کد خبر : ۳۶۹۰۸۸