خبرگزاری کار ایران

در بیانیه انجمن حمایت از مصرف کنندگان عنوان شد:

قیمت خودرو در فضای رقابتی تعیین شود

انجمن حمایت از مصرف کنندگان بر آن است که حقوق مصرف کنندگان تنها با رعایت قانون و اجرای صحیح آن در راستای عرضه کالا و خدمات با کیفیت بهتر و قیمت های مناسب و در محیطی رقابتی و بدون انحصار حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن حمایت از مصرف کنندگان در واکنش به  تصمیم هفته گذشته شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه که در اختیار ایلنا قرار گرفت به شرح زیر است:

به دنبال صدور مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو و تاکید وزیر صنعت مبنی بر لزوم قیمت گذاری بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بازار (و نه بر اساس دستور و تصمیم شورای رقابت)، «انجمن حمایت از مصرف کنندگان» بر آن است که حقوق مصرف کنندگان تنها با رعایت قانون و اجرای صحیح آن در راستای عرضه کالا و خدمات با کیفیت بهتر و قیمت های مناسب و در محیطی رقابتی و بدون انحصار حمایت میشود.

 «انجمن حمایت از مصرف کنندگان» در مورد چگونگی تعیین قیمت کالا و خدمات دخالتی ندارد، اما در مورد لزوم رعایت کیفیت بیش از پیش کالاها و خدماتی که به مصرف کنندگان عرضه می‌شود و نیز ارایه قیمت مناسب، شفاف و رقابتی، با حداقل بار مالی برای مصرف کنندگان تاکید می‌نماید.

افزایش قیمت هر کالا و خدمتی باید همگام با افزایش کیفیت آن کالا و یا خدمت باشد. شرط تعیین قیمت بر پایه نظام عرضه و تقاضا در بازار، وجود رقابت واقعی در بازار است.

تعیین قیمت بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بازار مشروط بر آنست که رقابتی واقعی به نفع مصرف کنندگان در جریان باشد. در غیر اینصورت، تعیین قیمت بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بازارهای انحصاری و غیر رقابتی مانند دادن ریش و قیچی به دست تولید کنندگان منحصر بفرد است تا هرآنچه که به نفع شان است عملی سازند و با ارایه محصولات کم کیفیت خود با قیمت های مورد نظرشان، نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان کم توجه و یا بی توجه باشند.

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» مطابق قانون نسبت به آگاه نمودن مصرف کنندگان از حقوق خویش و جهت استیفای آن اقدام مینماید و نسبت به لزوم خروج از انحصار در مورد کالاها و خدمات مختلف تاکید دارد.

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان»، بدینوسیله تاسف خود را از عدم پشتیبانی نهادهای ذیربط از تنها تشکل مردم نهاد حامی مصرف کنندگان که با امکانات شخصی اعضا سعی در حمایت از مصرف کنندگان دارد ابراز می‌نماید.

کد خبر : ۳۶۸۸۸۷