خبرگزاری کار ایران

رشد حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژی؛

حجم معاملات هفته گذشته برق در بورس انرژی بیش از 37 میلیارد ریال شد

حجم معامله‌های برق در بورس انرژی در هفته گذشته (یازدهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه) به بیش از 37 میلیارد ریال رسید.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژی در هفته گذشته به میزان قابل توجهی نسبت به دو ماه گذشته افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، هفته گذشته (یازدهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه) در نماد بار پایه روزانه معادل 124 هزار 320 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 303 هزار و 663 ریال بر مگاوات ساعت بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.

همچنین ارزش معاملات انجام شده در این هفته بیش از 37 میلیارد ریال بود که نشانگر افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات نسبت به دو ماه گذشته است.

به گزارش ایلنا، پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور کالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، در برنامه کاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.

قرار است در مرحله نخست برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.

شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت های کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولیدکنندگان برق بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.

 

کد خبر : ۳۶۸۶۶۵