خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا :

صنایع خدماتی و بیمه‌ای مستعد رشد در بازار سرمایه هستند

حسن قاسمی: با توجه به اینکه نرخ‌گذاری صنایع خدماتی نظیر صنایع انفورماتیک و یا شرکت‌های حمل و نقل، داخلی است با افت قیمت چشم گیری هم مواجه نخواهند شد.

حسن قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص صنایع مستعد رشد و سودآوری در بازار سرمایه و حوزه اقتصادی اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ گذاری صنایع خدماتی( نظیر صنایع انفورماتیک و یا شرکت‌های حمل و نقل ) ، داخلی هستند با افت قیمت چشم گیری هم مواجه نخواهند شد ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون هم قیمتشان افت زیادی نداشتند و می توان گفت این صنایع مستعد رشد هستند.

وی با اشاره به نوسانات صنایع پتروشیمی و معدنی تصریح کرد: این در حالی است که در بخش معدنی ها بویژه در زمینه بهای سنگ آهن قیمتها از 150 دلار در سال گذشته امروز به حدود 50 دلار رسیده است .

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رایمون گفت: صنایع انفورماتیک نیز بازدهی خوبی داشته اند و افت شدیدی را تجربه نکرده اند.

وی در خصوص عدم تحقق انتظارات سهامداران در رشد بازار سرمایه پس از برجام افزود: خوش بینی ها در این خصوص بیش از اندازه بود اما این موضوع را نباید فراموش کرد که همه درها طی هشت سال بسته بودند و در دوسال گذشته تلاش بسیاری در دیپلماسی خارجی صورت گرفت و قطعا برای باز شدن مسیر نیازمند زمان بیشتر هستیم.

قاسمی با بیان اینکه حداقل به یک سال زمان برای بهتر شدن اوضاع بازار سرمایه نیاز است گفت: بهبود شرایط بلافاصله انجام نمی شود اما در صورتی که هزینه های مبادلاتی شرکتها کم شود و راحتتر محصولات خود را صادر کنند وضعیت بازار و حوزه اقتصادی نیز بهتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رایمون خاطر نشان کرد: اما فعالان بازار سرمایه در سال جاری با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و گزارش عملکرد شرکتها در دوران پسا برجام محتاط تر عمل می کنند.

کد خبر : ۳۶۶۲۵۴