خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

هنوز برنامه پرواز حجاج مشخص نیست/ بدهی 9 ایرلاین را می‌توان تهاتر کرد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه هنوز هیچ برنامه‌ای برای پرواز حجاج به عربستان مشخص نشده است، گفت: هنوز مذاکرات برای انجام پرواز حج به نتیجه نرسیده و سازمان حج زیارت هنوز نتوانسته است قرارداد حمل و نقل و اسکان حجاج را با طرف عربستان منعقد کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گویا هنوز مسائل سیاسی بین ایران و عربستان حل نشده است و بنا بر آخرین گزارشی که رییس سازمان حج و زیارت دادند؛  هنوز عربستان جواب مثبت نداده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر 50 درصد پروازها را انجام می‌دادند و انجام  50 درصد دیگر پروازها هم بر عهده سعودی ایرلاین بود و اما امسال مشخص نیست که همین روال ادامه داشته باشد .

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه طبق مقررات باید 50 درصد پروازها را ایران و 50 درصد دیگر را عربستان انجام دهد، گفت: البته این روال منوط به این است که روابط سیاسی دو کشور به حالت قبل برگردد و هنوز مذاکره ای برای انجام پروازها نشده است.

اسعدی سامانی افزود: مساله ویزای حجاج هنوز حل نشذده است و بدون حل این مسائل نمی توان برنامه پروازی را مشخص کرد.

وی ادامه داد: اگر عربستان جواب مثبت به شرایط ایران برای اعزام حجاج دهد، بلافاصله برنامه  و زمان بندی پرواز ها هم مشخص و اعلام می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت:  ایرلاین ها متعهد شده اند که به تدریج بدهی های خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: البته در قانون بودجه سال 95 آمده است که بخشی از بدهی ایرلاین ها تهاتر می شود. 9 شرکت های هواپیمایی چیزی حدود هزار و 300 میلیارد تومان از دولت بابت انجام پروازهای تکلیفی طلبکار هستن و این مبلغ با بدهی های این ایرلاین ها تهاتر می شود.

اسعدی سامانی تاکید کرد: اگر موضوع تهاتر بدهی های ایرلاین ها به تصویب برسد از این پس  دولت طرف حساب شرکت فرودگاه ها و شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی برای دریافت طلب هایشان  می شود.  

کد خبر : ۳۶۶۲۴۱