خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه در گفت‌وگو با ایلنا:

زیمنس در ایران واگن می‌سازد / قرارداد ۵۰۰ صفحه‌ای ایرباس یک‌شبه نهایی نمی‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی توان قرارداد 500 صفحه ای ایرباس را یک شبه نهایی کرد، گفت: طبق مذاکرات مپنا با زیمنس، قرار است این شرکت آلمانی در ایران واگن بسازد.

اصغر فخریه کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه قرار داد ایرباس یک قرارداد ۵۰۰ صفحه ای است و این قرارداد مهم سیاسی – اقتصادی را نمی توان یک‌شبه و  در مدت زمان کوتاهی نهایی کرد، اظهار داشت: موارد حقوقی بسیاری در این قرارداد آمده است  که بند بند آن باید توسط کارشناسان دستگاه‌های نظارتی و مربوطه بررسی شود.   

وی افزود: اگر قرارداد در چهارچوب منافع کشور باشد به امضا می‌رسد، بنابراین طبیعی است که بررسی و رسیدن به مراحل نهایی زمان‌بر خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمان‌بر بودن قرارداد با ایرباس به این معنی نیست که در مفاد قرارداد تغییری داده شده است، ادامه داد: از همان تاریخ خرداد ماه به بعد قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما نهایی می شود.

وی همچنین با اشاره به دستاورده های سفر اخیر نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به آلمان گفت: در سفر اخیر به آلمان با شرکت زیمنس یک یادداشت تفاهم به امضا رسید که براساس آن قرار است زیمنس فعالیت‌های مطالعاتی در زمینه شبکه حمل و نقل کشور به طور رایگان انجام دهد  و در صورت توافق وزارت راه و شهرسازی مذاکره و تفاهم نامه به مراحل بعدی می‌رسد.

فخریه کاشان ادامه داد:  مذاکره زیمنس با مپنا برای ساخت ناوگان ریلی و لوکومتیو ادامه دارد و البته  شرط ما این است که ساخت واگن‌ها و لوکومتیوها در ایران انجام شود.    

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف وارد مذاکره با شرکت‌ها و بانک‌های آلمانی شدیم، گفت: در این مذاکرات باید اطمینان حاصل شود که منابع فراهم است و باید در رفع مشکلاتی که پیش راه است مانند مسائل بانکی به توافق برسیم.

کد خبر : ۳۶۴۶۹۳