خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی 13 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای سرب و روی مهدی‌آباد

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۳۷

مدیرمجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: با انتشار فراخوان جذب سرمایه گذاری برای سرب و روی مهدی آباد، 13 متقاضی در قالب کنسرسیوم های معتبر اسناد پیش ارزیابی را تکمیل و تحویل داده اند.

به گزارش ایلنا، «امین صفری» گفت:  فراخوان جذب سرمایه گذار سرب و روی مهدی آباد به منظور ایجاد کارخانه های فرآوری با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی به همراه 80 هزار تن کنسانتره سرب – نقره و استخراج و باطله برداری از معدن مهدی آباد، سوم بهمن 94 منتشر شد.

صفری افزود: اغلب متقاضیان از شرکت معتبر خارجی از جمله سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین ، روسیه و ... حضور دارند ضمن اینکه استقبال شرکت های معتبر و توانمند داخلی نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: پس از بازگشایی پاکت ها ، اسناد پیش ارزیابی و بررسی های لازم در نهایت متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که اسناد مرحله نهایی به 7 کنسرسیوم در حال تحویل است.

وی گفت: با توجه به لزوم انجام تهیه نمونه معرف از معدن و انجام تست های لازم و بررسی های فنی و اقتصادی توسط شرکت های متقاضی، زمان مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت به طوری که دوماه از تاریخ تحویل اسناد نهایی برای تکمیل و ارائه پیشنهاد فرصت خواهند داشت که این زمان نیز در صورت لزوم و تشخیص ایمیدرو برای انجام هر چه بهتر فرایند کار قابل تمدید است.

صفری پیش بینی کرد در تابستان 95 مجتمع سرب و روی مهدی آباد سرمایه گذار خود را بشناسد. مطابق اسناد منتشر شده و قرارداد آتی، سرمایه گذار برگزیده موظف در مدت سه ماه از تاریخ تنفیذ قرارداد نسبت به تجهیز معدن و عملیات معدن کاری و باطله برداری اقدام کند .

وی افزود: سرمایه گذار برگزیده همچنین به موازات آن نیز در دوره یک ساله مطالعات لازم برای احداث کارخانه و اخذ مجوزها و ایجاد زیرساخت های لازم پروژه را فراهم آورده و در یک دوره سه ساله نیز عملیات احداث کارخانه ها را به اتمام برساند.

به گفته صفری؛ بدین ترتیب پس از 4 سال از تاریخ تنفیذ قرارداد معدن کارخانه های مربوطه احداث و آماده بهره برداری تجاری برای مدت 20 سال اولیه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز