خبرگزاری کار ایران

بررسی روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه

روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با حضور مدیرکل مدیریت بهم پیوسته حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، مدیر اجرایی دفتر مرکزی ستاد احیای دریاچه ارومیه و شماری از عوامل اجرایی، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش ایلنا، در این برنامه دو روزه عملیات اجرایی سد مخزنی "چپرآباد" در شهرستان اشنویه، کانال انتقال آب جلدیان، و سد "سیلوه" در شهرستان پیرانشهر و همچنین بند انحرافی "نوروزلو" و شبکه‌های آبیاری آن و بخش‌هایی از شبکه زرینه‌رود مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدیدها، طی نشست‌هایی مسائل و مشکلات مالی و اجرایی و روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح و با ارائه گزارش از سوی مدیران اجرایی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین طی نشست‌های مهم با حضور مقام‌های مسئول و ذی‌مدخلان محلی و استانی چالش‌ها و موانع موجود در روند اجرایی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان‌های نقده و میاندوآب مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

در پایان این سفر دو روزه مهندس "سیدمرتضی موسوی" مدیرکل مدیریت بهم پیوسته حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه ضمن تقدیر از اقدام‌های خوب انجام شده، اجرای به‌موقع طرح‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت عنوان نمود و گفت: عزم دولت بر احیای دریاچه ارومیه و مدیریت بهینه بر منابع و مصارف آب در منطقه جدی است و همکاری مردم در مصرف بهینه از این منابع را مهم و حیاتی دانست.

 

کد خبر : ۳۶۳۳۹۷