خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

یکی از کوتاهی‌های مجلس نهم عدم برخورد با احمدی‌نژاد بود

دولتی که نداند چه فردی نیازمند است و کدام نیست معلوم است که خیلی از برنامه ها عقب است و با عدالت و خواسته مردم فاصله زیادی دارد.

محمود شکری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص یارانه‌ها گفت: در این مصوبه دهک‌ها کاملا مشخص شده و گروه‌هایی که باید یارانه‌شان حذف شوند به طور مشخص بیان شده‌اند.

 شکری ادامه داد: دولت‌ها قبلا هم می‌توانستند این مصوبه را اجرا کنند اما به دلایل سیاسی از اجرای آن خودداری کردند و سال‌ها این دستور اقتصادی در کشوی سازمان مدیریت خاک خورد.

وی در خصوص اظهارات نوبخت مبنی بر مشکل بودن شناسایی افراد این سه دهک گفت: دولت باید طی یک بازه زمانی نیازمندان را مشخص کند دولتی که استاندار و دهیار دارد می‌تواند با تعریف نیازمند برای نیروهای خود ظرف یک ماه این افراد را شناسایی کند و این کار سختی نیست.

شکری ادامه داد: در قانون صریحا ذکر شده توزیع ثروت باید عادلانه باشد و ما باید این توزیع را انجام دهیم و بعد از آن سهم نیازمند را افزایش دهیم در آن صورت کسی اعتراضی نخواهد کرد به طور مثال در بخش سوخت اگر این کار انجام شود دیگر کسی ناراضی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس سه سال قبل این صحبت‌ها را مطرح نمی‌کرد؟ گفت: ما آن زمان هم گفتیم اما کسی گوش نکرد و دولت احمدی‌نژاد آن هدفمندی را به صورت ناقص اجرا کرد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه با هر متخلفی برخورد شود ما بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود متاسفانه این جزو کوتاهی‌های مجلس نهم بود که با احمدی‌نژاد در خصوص اجرای ناقص هدفمندی یارنه‌ها برخورد نکرد وقتی با کارمند و کارگر متخلف برخورد می‌شود چرا با رئیس جمهور متخلف برخورد نشود در هیچ جای قانون ذکر نشده که رئیس جمهور از سایر افراد مستثنی است اگر آن موقع با احمدی‌نژاد برخورد می‌شد امروز شاهد این همه مشکلات در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نبودیم.

کد خبر : ۳۶۳۱۷۸