خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

اعلام آمادگی چینی ها برای تامین فاینانس قرارداد ایرباس/ قرارداد ایرباس بعد از دریافت مجوز از OFAC نهایی می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام آمادگی چین و برخی از کشورهای خارجی برای تامین فاینانس قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس خبر داد و گفت: پیش قرارداد ایرباس پس از اخذ مجوزهای OFAC نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌قرداد خرید هواپیماهای ایرباس امضا شده و مراحل نهایی شدن این قرارداد در حال انجام است گفت: زمان دقیقی را برای نهایی شدن این قرارداد نمی‌توان اعلام کرد.

وی از آمادگی چند کشور برای تامین فاینانس قرارداد خرید ایرباس‌ها خبر داد و گفت: چین و چند کشور اروپایی برای تامین فاینانس قرارداد ایرباس اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین فاینانس خارجی مشکلی وجود ندارد ادامه داد: فرایند تسهیل بین بانکی باید برقرار شود و در زمینه مشکلات پوشش‌های بیمه‌ای هم در حال رایزنی هستیم و این مشکلات هم برطرف می‌شود.

عابدزاده با اشاره به سند همکاری بین ایران‌ایر و ایرفرانس گفت: در مورد همکاری‌های فنی این ایرلاین با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر توافقاتی انجام شده است.

وی افزود: حدود 8 سال گذشته قبل از قطع پروازهای ایرفرانس به ایران پشتیبانی فنی و عملیاتی بین دو شرکت برقرار بود که امروز این ارتباطات فنی مجددا برقرار می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ایرباس در حال اخذ مجوزهای لازم از OFAC (دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا) است گفت: بعد از دریافت این مجوزها پیش قرارداد فعلی با ایرباس به قرارداد نهایی تبدیل می‌شود.

کد خبر : ۳۶۲۸۳۷