خبرگزاری کار ایران

گسترش همکاریهای نفتی ایران - کره جنوبی

تهران و سئول بزودی ٣ یادداشت تفاهم امضا می‌کنند

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت از سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: همزمان با این سفر سه یادداشت تفاهم در بخش انرژی امضا می شود.

به گزارش ایلنا، مرضیه ریاحی به سفر پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران در اردیبهشت ماه اشاره کرد و با بیان این که در این سفر سه یادداشت تفاهم امضا می شود، افزود: افزون بر امضای یک یادداشت تفاهم در دیدار وزیران نفت و انرژی ٢ کشور، ٢ تفاهمنامه نیز با شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ملی گاز ایران امضا می شود.

وی درباره مهمترین محورهای همکاری میان دو طرف اظهار کرد: افزایش برداشت نفت خام از ایران، سرمایه گذاری در راستای انتقال فناوری، سرمایه گذاری درمورد پروژه های خط انتقال سراسری گاز (آی گت ٩ و ١١)، مینی ال ان جی و ال ان جی و همکاریهای پتروشیمی مهمترین بخشهای همکاری میان دو کشور است.

براساس این گزارش، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت بعد ازظهر امروز (یکشنبه، ٢٩ فروردین ماه) با کیم هاک دو، معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ٢٠١٣ معادل چهار میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار بوده است؛ از این میزان ٣٦٠ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات از کره صورت گرفته است، با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به ٩ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار رسید.

 

کد خبر : ۳۶۲۶۳۲