خبرگزاری کار ایران

اعضای جدید هیأت مدیره پست‌بانک‌ معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۶۴

حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره پست‌ بانک ‌ایران با استناد به ماده 29 اساسنامه این بانک، محمدحسین مهرانی‌اردبیلی و احتشام فلاح‌فر را به‌عنوان اعضای جدید هیأت مدیره منصوب و طی مراسمی معرفی شدند.

به گزارش  ایلنا از مرکز روابط عمومی  و اطلاع رسانی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم که با حضور دکتر قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی، برگزارشد؛ مهندس قنبری گفت: خوشبختانه موضوع ماهیت حقوقی این بانک حل شده و بیش از گذشته می‌تواند در عرصه‌های مختلف حضور داشته و خدمت‌رسانی کند.

 وی اظهارکرد:‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نگاه ویژه ای به روستاها دارد و اعتبارات خوبی از محل بودجه USO برای ارائه خدمات اجباری در روستاها و نقاط محروم اختصاص داده شده که پست بانک ایران می‌تواند مأموریت خوبی در این راستا داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: درحال حاضر پست بانک ایران به عنوان بانک عامل این وزارتخانه و بانک تخصصی حوزه های IT و ICT کشور است و خوشبختانه رسالت حاکمیتی خود را در این خصوص به خوبی انجام می دهد.

قنبری درپایان با اشاره به لزوم اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه این بانک خاطرنشان ساخت: موضوع Corebanking و سامانه‌های بانکی اصلاح و صورت‌های مالی نیز به خوبی شفاف‌سازی شده است.

 دراین مراسم دکترقضاوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: پست‌بانک‌ایران یک نهاد مالی است که به لحاظ ساختاری و مالی می‌تواند در حوزه‌های بانکداری بین‌المللی به‌عنوان تأمین‌کننده منابع مالی خرد (microfinance) عمل کند.

وی افزود: این بانک دارای بزرگترین شبکه بانکی مویرگی درسطح کشور است و براین اساس می‌تواند منابع نهادهای مالی بین‌المللی را برای تأمین مالی جهت کمک به توسعه روستاها جذب کند.

قضاوی ضمن اشاره به وجود نیروهای جوان و توانمند در پست بانک ایران و تأکید بر قابلیت‌های نیروی انسانی آن در حوزه‌های تأمین منابع مالی خرد بین‌المللی اضافه نمود: این بانک در کنار ارائه خدمات متنوع در تمامی حوزه‌های بانکی به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی می‌تواند بهترین واسطه مالی و متولی امر microfinance در حوزه ICT کشور نیز باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی تأکید کرد: توجه به حوزه‌های بانکداری بین‌الملل و انجام مسئولیت تأمین مالی خرد، در یک افق زمانی میان‌مدت می‌تواند منابع ارزان‌قیمت خارجی را جذب پست‌بانک‌ایران نماید. البته وزارت امور اقتصادی و دارائی آمادگی و حمایت خود را درخصوص برنامه‌های توسعه ای این بانک اعلام می‌دارد.

وی درخصوص ادامه واگذاری سهام پست‌بانک‌ایران نیز گفت: با توجه به رسالت حاکمیتی این بانک در روستاها و لزوم ارائه خدمت متنوع بانکی به روستائیان، تصمیم براین شد که این بانک به‌عنوان بانک دولتی و بازوی اجرائی حاکمیتی در راستای توسعه و رونق اقتصادی روستاها فعالیت داشته باشد.

گفتنی است: مهرانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه کلن آلمان است و از مهمترین سوابق اجرائی وی می‌توان به معاونت فناوری نوین بانک مرکزی، مدیریت امور بین‌الملل، مدیریت فناوری و IT و مشاور بانک توسعه صادرات ایران اشاره کرد.

همچنین فلاح‌فر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی از دانشگاه علامه طباطبائی است و مهمترین سوابق اجرائی از جمله؛ ریاست هیأت مدیره بانک مشترک ایران و ونزوئلا، عضو علی‌البدل هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران، نایب رئیس هیأت مدیره صرافی بانک توسعه صادرات ایران، مدیر امور برنامه‌ریزی و بهبود روشها، مدیر امور اعتبارات و رئیس اداره هماهنگی این بانک می‌باشد.

شایان ذکر است: درحال حاضر محمود حسن‌زاده به‌عنوان رئیس هیأت مدیره، خسرو فرحی به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره، غلامحسین صباغی، محمدحسین مهرانی‌اردبیلی و احتشام فلاح‌فر نیز به‌عنوان اعضای هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز