خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به ایلنا:

مصوبه حذف 24 میلیون نفر یارانه‌بگیر دارای ایراداتی است/ شناسایی افراد با درآمد بالای 35 میلیون در سال سخت است

محمد حسین فرهنگی نشست خبری در لابی مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست وی ضمن انتقاد از حاشیه‌های ایجاد شده در چند ساعت اخیر در خصوص مصوبه حذف یارانه‌بگیران اظهار داشت: حاشیه‌هایی که برای این مصوبه ایجاد شده و ربط دادن آن به انتخابات مجلس کاملاً بداخلاقی است. این مصوبه با سال قبل تفاوت چندانی ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال قبل همین مصوبه اجرایی شده بود که در آن ذکر شده افراد پر درآمد از دریافت یارانه حذف شوند و قانون هم کاملاً شفاف افراد پردرآمد را تعریف کرد که مطابق آن کسانی که بالای 35 میلیون تومان در سال درآمد دارند حذف شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز تغییر خاصی در این مصوبه صورت نگرفته اما ما در همین چند ساعت شاهد بداخلاقی‌های زیادی بودیم که نمونه آن رفتار دولت است.

فرهنگی با اشاره به اتفاقات امروز صبح در صحن علنی مجلس اظهار داشت: دولت در کمیسیون با این ماده موافقت کرد و نظر مثبت خود را اعلام کرد اما در صحن سخنگوی دولت با این مصوبه مخالفت کرد که این یک نوع بداخلاقی است. در واقع سخنگوی دولت با تبصره‌ای که دولت را مکلف می‌کند کسانی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند را در فرمانداری‌ها اقدام به ثبت‌نام آنها بکند مخالف است. از سوی دیگر این مصوبه سبب می‌شود کسانی که یارانه آنها به ناحق قطع شده را دوباره در سیستم پرداخت یارانه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه آقای نوبخت در صحن علنی اعلام رقم و آمار می‌کند هیچ رقمی در تبصره وجود نداشت اما سخنگوی دولت در تریبون علنی به ناگاه اعلام می‌کند که این تعداد 3 میلیون نفر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که مطابق گفته‌های نماینده دولت در مجلس علت مخالفت با این ماده به سبب نحوه شناسایی افراد بوده است اظهار داشت: این مصوبه دارای ایراداتی است که از جمله آنها شناسایی افراد پردرآمد است. زیرا اگر دولت مکانیزمی برای شناسایی این افراد نداشته باشد طبق قانون نباید هیچ فردی را از دریافت یارانه حذف کند و به نظر من این ایراد دولت درست است.

وی ادامه داد: این رقم (24 میلیون نفر) عیناً در لایحه دولت آمده بود و ما نیز همان را تصویب کردیم اما برخی از تبصره‌های آن را تغییر دادیم.

کد خبر : ۳۶۰۹۸۱