خبرگزاری کار ایران

ستاد مبارزه با قاچاق باید به قرارگاه فرماندهی تبدیل شود

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد باید قرارگاه فرماندهی عملیات مبارزه با قاچاق کالا با همان ویژگی قرارگاهی باشد.

به گزارش ایلنا، حبیب الله حقیقی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار امسال برای اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی، با تأکید بر ضرورت مشخص شدن و ترسیم نقشه راه، پیشنهاد مبارزه جدی و واقعی با فساد، ویژه خواری و قاچاق را مطرح فرمودند که بر این اساس سال ۹۵ وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حساس‌تر و سنگین‌تر است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سال ۹۴ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: سال گذشته به نتایج خوبی رسیدیم به طوری که قرائن و شواهد حکایت از توقف رشد قاچاق در برخی حوزه‌ها و کاهش قابل ملاحظه در برخی دیگر بخش‌ها دارد، باید این روند با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع مدیران این ستاد گفت: ستاد باید قرارگاه فرماندهی عملیات مبارزه با قاچاق کالا با همان ویژگی قرارگاهی باشد.

وی، مبارزه با قاچاق را پیچیده و سخت، اما شدنی توصیف کرد و گفت: باید تمام دستگاه‌های عضو ستاد با حداکثر ظرفیت، پای کار باشند.

حقیقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جامع انجام شده برای مبارزه با قاچاق گفت: برنامه جامع به تنهایی نتیجه‌بخش نیست، هرگاه با عمل همراه شد می‌تواند مؤثر باشد و اقتصاد ملی از نتایج اجرای آن بهره‌مند شود.

وی افزود: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی سخت است، چراکه هر دستگاهی یک نگاه بخشی و صنفی به مسائل اقتصادی دارد؛ اما باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد هماهنگی در کنترل و کاهش قاچاق کالا استفاده کنیم و این کار قطعا شدنی است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و انعکاس عملکرد ستاد برای اقناع افکار عمومی،اظهارداشت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا یک موضوع ملی است و نگاه سیاسی برخی رسانه‌ها منصفانه نیست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ستاد متولی همه مسائل اقتصادی کشور نیست، گفت: نباید مسائل اختصاصی مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به مسائل کلان اقتصادی گره بزنیم به گونه‌ای که منجر به عقیم ماندن فرآیند کنترل و مقابله با قاچاق کالا و ارز بشود.

 
 
کد خبر : ۳۶۰۸۳۹