خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌و گو با ایلنا:

تغییر تعرفه‌های واردات توسط مجلس موجب گرانی می‌شود

فرهاد دژپسند گفت: نظام تعرفه دارای یک روال خاص قانونی است ما اگر بخواهیم کوچکترین تغییری بر خلاف برنامه در تعرفه‌ها ایجادکنیم موج جدید گرانی به وجود خواهد آمد.

معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص پیشنهاد برخی نمایندگان مبنی بر تغییر تعرفه‌های واردات در بودجه سال جاری گفت: اساسا تعیین سود بازرگانی در اختیار دولت است.

محمدرضا دژپسند افزود: زمانی ما 70 نوع تعرفه گمرکی داشتیم اما دولت این رقم را کاهش داد زیرا این امر برخلاف اقتصاد شفاف و رویکرد دولت یازدهم است.

وی ادامه داد: برای تعیین تعرفه یک سری کارهای کارشناسی انجام می‌شود و علاوه بر وزارت صنعت معدن و تجارت سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تعیین میزان تعرفه دخیل هستند.

معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: نظام تعرفه دارای یک روال خاص قانونی است ما اگر بخواهیم کوچکترین تغییری بر خلاف برنامه در تعرفه‌ها ایجادکنیم موج جدید گرانی به وجود خواهد آمد. نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال 95 در پایان تصریح کرد: نظام تعرفه جز اختیارات دولت است و اگر نمایندگان بخواهند تغییری در آن ایجاد کنند بر خلاف برنامه توسعه است و باید بیش از دو سوم آراء راداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جریان بررسی بودجه سال 95 در مجلس در بخش درآمدها برخی نمایندگان پیشنهاداتی در مورد تغییر تعرفه‌ها از جمله افزایش تعرفه 4 درصدی کالاهای فرهنگی داشتند که با مخالفت دولت و کمیسیون مواجه شده‌است و تاکنون هیچ‌کدام از پیشنهادات در جهت تغییر تعرفه‌ها در صحن علنی نتوانسته بیش از دوسوم آراء را بدست بیاورد.

کد خبر : ۳۶۰۶۸۱