خبرگزاری کار ایران

جهانگیری مطرح کرد:

همه می‌دانند اقتصاد مهمترین مسأله پیش روی نظام است/ دستور تهیه دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دستور داده‌ام دستورالعمل‌های 5 رویکرد اقتصاد مقاومتی هرچه زودتر تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش استان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: نقش استاندارها در پیشبرد اهداف دولت سنگین است و بار سنگین اداره کشور در استان‌ها روی دوش استانداران است.

وی ادامه داد: استانداران نماینده عالی دولت در استان‌ها هسند و وظایف سنگینی بر عهده دارند. آنها محل اصلی مراجعه مردم برای طرح مطالبات هستند و همواره مردم از آنها انتظار دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: خوشبختانه امروز همه دست‌اندرکاران نظام و فعالان جامعه‌مدنی و فعالان اقتصادی و سیاسی برایشان این موضوع روشن‌شده که اقتصاد مهمترین مسأله پیش روی نظام است و غلبه بر تنگناهای اقتصادی مهمترین اقدامی است که بر عهده ما قرار دارد. خوشبختانه امروز این توافق در کشور حاصل شده و همگان به این موضوع رسیده‌اند که اقتصاد مهمترین مسأله کشور است. این موضوع توانسته فرصت بسیار خوبی برای جامعه و دولت فراهم کند که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین تاکید کرد: اقتصاد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد و باید تلاش کنیم توصیف مشترکی از حل مسائل اقتصادی داشته باشیم و راهکارها و راهبرد مشترکی برای کشور پیدا کنیم. ما زمانی که به راهکارهای مشترک در حل یک موضوع برسیم، آن هنگام است که می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. اقتصاد مقاومتی نیز از این منظر به عنوان یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود. بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این اقتصاد کاملا معرفی شده و نیازی به بازتعریف این موضوع نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده این اقتصاد دارای 5 رویکرد درون‌زایی، برون‌نگری، مردمی، دانش‌بنیانی و عدالت‌محوری است که این 5 رویکرد باید در همه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه و عمل باشد. بنده دستور داده‌ام دستورالعمل‌های این 5 رویکرد هرچه زودتر تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

کد خبر : ۳۵۹۴۰۹