خبرگزاری کار ایران

به دنبال عضویت ایران صورت گرفت؛

درج نام سازمان بورس در لیست اعضای آیسکو

نام سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بر روی سایت سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) درج شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به دنبال عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار بازار سرمایه کشور در (IOSCO)، نام این سازمان در لیست کشورهای عضو این نهاد بین المللی ثبت شد.

بر اساس این گزارش پس از تکمیل و ارسال گزارش های لازم برای عضویت سازمان بورس ایران در آیسکو و انجام بررسی های لازم، در نهایت با درخواست سازمان بورس در تاریخ 10 فروردین 1395 موافقت شد. همچنین رئیس این نهاد بین المللی در نامه ای رسمی ضمن اعلام موضوع از رئیس سازمان بورس دعوت کرد تا در نشست هیئت رئیسه این سازمان به عنوان بخشی از گردهمایی سالانه اعضای آیسکو حضور یابد.

سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) - به عنوان مهمترین مجمع بین المللی بازار سرمایه -که در سال 1983 تاسیس شده مجمعی از سازمان‌های قانونگذار بازارهای اوراق بهادار و آتی دنیا است. اعضای این سازمان به طور عمده نهادهای ناظر بازارهای سرمایه یا قانونگذاران مالی کشورهای مختلف دنیا هستند.

در حال حاضر بیش از 100 کشور عضو IOSCO هستند که بیش از 95 درصد بازارهای سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد. نقش این سازمان، کمک به اعضا برای ارتقای استانداردهای بهینه مقررات و ایفای نقش به عنوان مجمعی از نهادهای قانونگذار داخلی در همکاری با یکدیگر و سایر اعضای سازمان است.

 

کد خبر : ۳۵۸۸۹۷