خبرگزاری کار ایران

تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۷۰۰

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد تمام برنامه های امسال باید در راستای تسریع تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نام گذاری سال 1395 به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و دستور رئیس جمهوری، نخستین جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه تشکیل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست حمایت از تولید داخلی را ضروری دانست و ادامه داد: با حمایت از تولید داخلی و افزایش توان بخش خصوصی در حوزه ICT می توانیم به افزایش اشتغال جوانان و رفع بیکاری کمک کنیم و بنابراین این موضوع یکی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

واعظی با تاکید بر بومی سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور افزود: با توجه به اینکه بازدهی سرمایه گذاری حوزه ICT در دنیا بسیار خوب است، ارتقای توان داخلی و بومی سازی می تواند به افزایش ثروت ملی کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی در همه بخش های اقتصادی تاثیرگذار است و منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری می شود، گفت: توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تحقق اقتصاد مقاومتی در همه بخش های نظام کمک می کند و بر این اساس، این موضوع وظیفه و مسئولیت ما را دو چندان خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز