خبرگزاری کار ایران

رصد بازرسی اتاق اصناف از نرخ اماکن مسافرتی و کالاهای پرمصرف

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۵۵۰

مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی از ادامه نظارت بر بازرسی های اتاق اصناف در مورد کالا و خدمات پرمصرف مانند شیرینی، آجیل، گوشت و مرغ و همچنین خدمات اماکن مسافرتی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، اکبر تقوی شوازی گفت: رصد فروش های فوق العاده و حراج در اموری مانند اخذ مجوز، انجام حراج در زمان قانونی، رعایت نرخ و اعمال تخفیف تعهد شده، نظارت بر بازرسی های اتاق اصناف در مورد کالا و خدمات پرمصرف مانند شیرینی و شکلات، آجیل، گوشت و مرغ، منسوجات و پوشاک، خدمات قالیشویی، خشکشویی، آرایشگران، حمل و نقل و خدمات اماکن مسافرتی (پذیرایی و اقامتی) و پایش مستمر قیمت مصوب و سطح بازار کالا و خدمات صنفی و ارائه گزارش های تحلیلی در دستور کار است.

وی افزود: اعمال درصد سود قانونی عمده و خرده فروشی، ارائه صورتحساب و فاکتور خرید به مصرف کنندگان، درج قیمت و نصب نرخنامه کالا و خدمات صنفی با جدیت پیگیری می شود.

تقوی شوازی درباره نظارت بر شبکه های اقتصادی و آموزشی گفت: پیگیری تشکیل کارگروه مشترک تدوین برنامه های نظارتی و اجرایی در تعیین تعرفه مهدهای کودک با سازمان بهزیستی کشور، لغو افزایش شهریه غیرقانونی مدرسه های غیردولتی، الزام به طی فرایند قانونی قیمتگذاری بر اساس مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه ها و همچنین نظارت بر عملکرد و فعالیت های شبکه های اقتصادی از جمله پیگیری رعایت حقوق مصرف کنندگان در تنظیم قرارداد به وسیله شرکت های لیزینگ کالا از موارد نظارتی مستمر این سازمان است.

وی اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها درباره شرکت های مجاز لیزینگ و فرمول محاسباتی سود مورد عمل لیزینگ را از دیگر اولویت های سازمان برشمرد.

مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هدف پیگیری تخصیص، توزیع و عرضه مطلوب گاز مایع سیلندری در شبکه های توزیعی سراسر کشور بویژه مناطق محروم و دوردست که از نعمت گاز شهری بی بهره اند اقدام های موثری انجام داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز