خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات:

پرونده شناورهای بی هویت در آبهای فراسرزمینی بسته شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی ساماندهی و گسترش برقراری ارتباط بخش غیر دولتی شیلات ایران با کشورهای دیگر مانند چین، نروژ، فنلاند، ایتالیا، فرانسه و عمان و همچنین بسته شدن پرونده شناورهای بی هویت در آبهای فراسرزمینی را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، «حسن صالحی» در نشست شورای مدیران سازمان شیلات ایران تعیین تکلیف شناورهای بی هویت در آبهای فراسرزمینی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی را از برنامه های این سازمان در سال 1395 دانست.

وی افزود: شناورهای بی هویت و ناشناخته، مشکل ایجاد می کنند و شیلات نباید پاسخگوی بی قانونی و تجارت غیرقانونی (قاچاق) و درگیری های آنها از جمله در ترکمنستان و کویت باشد.

صالحی تاکید کرد باید معاونت صید و بنادر ماهیگیری در سال 1395 موضوع بسته شدن پرونده شناورهای بی هویت را در دستور کار قرار دهد و این پرونده با برگزاری نشست با سازمان بنادر و دریانوردی بسته شود.

وی گفت: ضروری است از ظرفیت های صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و سرمایه های سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت های شیلاتی در سال 1395 بیشتر از گذشته استفاده شود.

رئیس سازمان شیلات ایران، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای فعال سازی ظرفیت های شیلاتی کشور را اولویت این سازمان در سال جدید اعلام کرد.

صالحی تاکید کرد کشور باید از واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا در سال 1395 بی نیاز شود و افزود: ماهیان خاویاری برند کشور و شیلات ایران است.

این مسئول لزوم سرمایه گذاری به منظور گسترش مزارع تکثیر و پرورش این نوع ماهیان را خواستار شد.

وی گفت: ساختار تشکیلاتی مرکزهای بازسازی آبزیان و مدیریت بنادر در سال 1395 باید عملیاتی شود و ضمن عمل به مفاد انعقاد قراردادها با مراکز آموزش عالی با آموزش نیروها با دید اقتصادی از همه ظرفیت این مرکزها استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای فرهنگ سازی به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور تاکید کرد و از هدفگذاری برای پرورش 30 هزارتن ماهی به روش پرورش در قفس در سال 1395 خبر داد.

رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد ایجاد مجموعه های پرورش ماهیان زینتی که در سیستم مداربسته، آب اندکی می خواهد و از این رو، به منظور ایجاد اشتغال جوانان در دستور کار شیلات ایران قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بهمن ماه پارسال اعلام کرد: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد سواحل جنوبی کشور استعداد تولید سالیانه یک میلیون تن ماهی دریایی پرورشی در قفس را دارد.

وی با توجه به استقبال سرمایه گذاران از ایجاد طرح های پرورش ماهی دریایی در قفس پیش بینی کرد این میزان تولید تا پایان سال 1395 به 20 هزار تن در سال و در سال پس از آن به 200 هزار تن افزایش یابد.

کد خبر : ۳۵۷۴۳۸