خبرگزاری کار ایران

نصب صندوق پستی هوشمند معابر

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۲۷۰

مدیر عامل شرکت پست گفت:‌ تلاش می کنیم 193 به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود و برای گسترش و تنوع خدمات،‌ با اصناف درحال مذاکره هستیم.

به گزارش ایلنا ، مهری اظهار کرد: با استفاده از 193، خدمات ویژه شهروندی از هر جای کشور چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه انجام می شود که از جمله آنها خدمات پستی، خدمات پیکی، تامین بلیت اتوبوس و هواپیما، تامین غذای گرم و ... انجام می شود که این خدمات به تدریج در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ابتدا این طرح در سه استان آغاز به کار کرد، افزود: به حمدالله این طرح در همه استان ها ارائه خدمت می کند.

مهری ادامه داد: به منظور گسترش خدمات 193، با صنف پخش کتاب، تعمیرکارهای لوازم برقی و الکترونیکی و... در حال مذاکره هستیم و انشاءالله در سال 95 این خدمات افزایش می یابد.

وی اظهارکرد:‌ درسال 94 ،‌ 9 سرویس توسط شرکت پست ارائه شد که از جمله آنها سرویس پست پخش، سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، سرویس خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تمبر فاخر طلاو نقره، تجارت الکترونیک بین المللی (بدون مرز) یاتا، پست مستقیم الکترونیکی (EDM)، پست ترکیبی، سرویس پست رسانه و سرویس پست لجستیک است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پست لجستیک در استان ها گفت: این سرویس نیازمند زیرساخت های بیشتر همچون انبار، نرم افزار هوشمند، زیرساختهای حمل و نقلی،‌ بالابر و... است که به تدریج در حال فراهم کردن این امکانات در استان ها و شهرستان ها هستیم.

مهری صندوقهای هوشمند پستی را چند منظوره عنوان کرد و گفت: این صندوق ها به گونه ای طرحی شده است که در زمانی که مرسوله در داخل آن انداخته می شود و همچنین در موقع تخلیه به صورت هوشمند اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با نصب صندوق پستی هوشمند معابر - Cashless - همه امورات مالی و بانکی بجز گرفتن پول نقد از طریق آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمبرهای دو بعدی و الکترونیکی را از طریق کشلس چاپ و در اختیار مشتریان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 50 صندوق هوشمند در خیابانها، نصب شده است،‌ افزود: برای توسعه این صندوقها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و برای سال آینده پیش بینی می شود این صندوقها را توسعه دهیم.

مهری به توسعه پست مالی با پست بانک و توافق با یکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام و باز شدن سوئیفت، امیدواریم در کسب و کار و تجارت الکترونیک رونق داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی اطلاع رسانی این سرویسها به مردم گفت: نیازمند اطلاع رسانی قوی تر و تغییر شیوه های اطلاع رسانی هستیم.

مهری به موضوع امانات پستی اشاره کرد و افزود: جهت گیری های پست مالی دنیا به سمت کالا و خدمات است و پست نامه ها در حال کاهش هستند.

مهری با بیان اینکه اصلاح رویه ها، تقویت زیرساخت و اصلاح قیمتها در دستور کار قرار دارد افزود: ماه بهمن 32 درصد رشد ترافیک امانات پستی داشته ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز