خبرگزاری کار ایران

شمار گردشگران کیش 6 رقمی شد

شمار گردشگران نوروزی کیش در چهارمین روز فروردین از مرز 100هزار نفر گذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، از 25 اسفند و شروع سفرهای نوروزی تا پایان روز چهارم فرورین 108 هزار و 494 گردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی به جزیره کیش سفر کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 7 درصد رشد داشته است.

شمار مسافران داخلی مسیر هوایی کیش نیز از 25 اسفند تا 4 فروردین به 60 هزار و 421 گردشگر رسید که در مقایسه با سال قبل بیش از17 درصد رشد داشته است. تعداد 691 مسافر خارجی نیز در این مدت به جزیره کیش سفر کردند.

پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی کیش نیز در این نه روز نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد رشد داشته است. در این مدت 465 پرواز داخلی و خارجی مسافران را از استان های مختلف کشور و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره کیش انتقال داده اند.

از ابتدای سفرهای نوروزی تا چهارم فروردین نیز 47 هزار و 382 نفر از هموطنان با خودروی شخصی خود و از طریق بنادر چارک، لنگه و آفتاب به جزیره کیش سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد رشد داشته است.

در این مدت آمار ورود خودروهای گردشگران به کیش از مسیر دریایی نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از2 و نیم درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش از 25 اسفند تا 4 فروردین 26 لندیگ کرافت با 242 سفر دریایی و 10شناور مسافری با 75 سفر، علاوه بر گردشگران مسیر دریایی، 9 هزار و 652 خودرو را به جزیره کیش انتقال داده اند. همچنین در این مدت دو هزار و 628 خودرو در مسیر بازگشت از جزیره کیش به بنادر چارک و آفتاب منتقل شده اند.

کد خبر : ۳۵۷۰۰۸