خبرگزاری کار ایران

مشکلی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد

رئیس اتحادیه بارفروشان اعلام کرد: با تلاش و هماهنگی دستگاه‌های متولی امسال شاهد عرضه مناسب میوه شب عید در بازار هستیم.

سیدمحسن محمودی به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه امسال تولید سیب و پرتقال در کشور وضعیت مناسبی داشت و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

وی با اشاره به برخی مشکلات سال گذشته در این خصوص گفت: امسال به هیچ عنوان با مشکلات سال گذشته مواجه نیستیم و شرایط نسبت قبل بسیار متفاوت بوده و روند توزیع نیز کاملا مطلوب است.

به گفته وی سیاست دولت ارایه خدمات بهتر به مردم و تامین میوه شب عید آنان با قیمت‌های مناسب و عادلانه است لذا از این بایت بابت قدردان تلاش همه مسوولان و دولتمردان هستیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان در ادامه از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با دستگاههای ذی ربط خبر داد و اظهارداشت: اعضای این اتحادیه با توجه به سوابق خود، دارای تجارب ارزشمندی در این خصوص هستند که امیدواریم مسوولان در خصوص تامین میوه شب عید و تنظیم بازار از این تجارب به نحو مطلوب استفاده نمایند.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم سیب توزیعی شب عید در این میدان ۱۹۰۰ تومان و قیمت خرده فروشی آن ۲۲۰۰ تومان است.

محمودی درباره قیمت پرتقال توزیعی شب عید هم افزود: هم اکنون نرخ پرتقال در میدان مرکزی ۲۱۵۰ تومان و قیمت خرده فروشی آن نیز ۲۴۵۰ تومان است.

وی در پایان به افزایش قیمت موز طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: عرضه موز در این فصل از سال در کشورهای تولیدکننده آن کم می‌شود، بنابراین میزان واردات آن به ایران هم کاهش پیدا می‌کند. به گفته وی علت افزایش قیمت موز نیز کاهش عرضه جهانی این محصول است.

کد خبر : ۳۵۶۱۲۷