خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری راه‌آهن عنوان کرد:

رشد ۱۷۰ درصدی ترانزیت ریلی در دو سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۶۳

معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ترانزیت ریلی در دو سال گذشته 170 درصد رشد داشته گفت: میزان ترانزیت به رکورد یک و نیم میلیون تن رسیده است.

حسین عاشوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در سال 94، 85 درصد بارهای جابجا شده از طریق شبکه‌ ریلی بین کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس بوده گفت: یکی از مهمترین درآمدهای ارزی دولت مربوط به ترانزیت ریلی است.

وی با اشاره به رشد ترانزیت در دو سال گذشته اظهار داشت: ترانزیت در سال 93 رشد 50 درصدی و در سال 94 رشد 120 درصدی را تجربه کرد.

وی افزود: رشد 170 درصدی ترانزیت در دو سال گذشته در کشورمان درآمد ارزی قابل توجهی را همراه داشت.

معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه رکورد ترانزیت به یک و نیم میلیون تن رسیده است افزود: از مهمترین درآمدهای ارزی کشورمان مربوط به حوزه ترانزیت است و هر تن کیلومتر ترانزیت ریلی درآمدی برابر با دو و نیم برابر جابجایی بار داخلی دارد.

عاشوری همچنین با اشاره به یکسان‌سازی تعرفه بار در مسیر کریدور ایران -ترکمنستان‌- قزاقستان گفت: در سال 2015 توانستیم به طور آزمایشی یکسان سازی تعرفه بار در این مسیر را پیاده کنیم وبرای ادامه این روند جلساتی را با مقامات مسئول این کشورها برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز