خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

انعقاد تفاهم‌نامه با کره جنوبی برای تولید مشترک واگن مسافری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر برخی از واگن‌های ریلی حتی به بیش از 50 سال می‌رسد گفت: تفاهم‌نامه‌ای با کره‌ جنوبی برای ساخت مشترک 37 رام قطار مسافری در ایران به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در مراسم افتتاح  سه رام قطار شرکت ریل‌پرداز نوآفرین (فدک) با بیان اینکه ناوگان ریلی کشورمان بسیار قدیمی و فرسوده است اظهار داشت: عمر برخی از واگن‌ها به بیش از 50 سال هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای افزایش رفاه و ایمنی مسافران ریلی به دنبال نوسازی ناوگان ریلی هستیم گفت: در این زمینه با شرکت‌ واگن‌سازی کره جنوبی برای تولید مشترک واگن‌های ریلی مسافری قراردادی منعقد کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون برای تولید 37 رام قطار با کره‌ای ها به تفاهم رسیده‌ایم که 15 رام از این قطارها وارد ناوگان شده‌اند.

آخوندی با بیان اینکه 20 رام قطار دیگر به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی و کره جنوبی در ایران ساخته می‌شود اظهار داشت: این تعداد و اگن به مرور زمان وارد ناوگان ریلی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از برجام با کشورهای مختلف برای خرید هواپیما با روش اجاره به شرط تملیک به تفاهم رسیده‌ایم ادامه داد: این مذاکرات و تفاهمات در بخش ریلی سخت است و به راحتی خرید هواپیما نیست.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان ریلی مسافری باید دو برابر شود ادامه داد: در 10 سال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش ریلی بسیار محدود بوده است اما در حال حاضر مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی و آسیای شرقی برای نوسازی و توسعه ناوگان انجام داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نوروز امسال تعدادی واگن قدیمی از ریل خارج می‌شود و یک میلیون و 850 هزار صندلی برای عرضه تعطیلات نوروز وجود دارد که 50 درصد آن از طریق فروش اینترنتی به مسافران عرضه شده و 50 درصد دیگر آن از طریق فروش حضوری و ایستگاه‌های راه‌آهن و آژانس‌های مسافرتی است.

کد خبر : ۳۵۵۶۱۴