خبرگزاری کار ایران

واعظی در دیدار با وزیر انرژی روسیه تاکید کرد:

گسترش همکاری‌های دو جانبه بین ایران و روسیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور، در خصوص افزایش سطح همکاری ها و توافقات پیشین بحث و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این دیدار دکتر واعظی با ارزیابی مثبت از مذاکرات گفت: در این دیدار بحث و تبادل نظر در خصوص نتایج توافقات دوازدهمین کمیسیون مشترک و نیز توافقات دیدار روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.

او با تاکید بر حفظ و گسترش روابط دو جانبه با روسیه، اظهار داشت: روابط دو کشور در حال گسترش است و علاقه مند به حضور روسیه در پروژه های زیربنایی ایران پس از توافق برجام هستیم.

 واعظی افزود: سال گذشته بر انجام دو پروژه خط آهن گرمسار- اینچه برون و نیروگاه بندر عباس با اعتبار بیش از دو و نیم میلیارد دلار از طرف روسیه توافق شد که مذاکرات آن ها به خوبی در حال پیشرفت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص خط آهن آستارا- رشت هم از دیدار وزرای حمل و نقل ایران- روسیه- آذربایجان در باکو خبر داد و افزود: مذاکره جهت نهایی کردن سرمایه گذاری در احداث آن ادامه دارد.

واعظی با اشاره به بازار بزرگ روسیه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، لبنی و طیور نیزگفت: روسیه علاقه مند است ایران در این زمینه فعال بشود و در این راستا، مقرر شده تعرفه ها را کاهش داده و با توجه به مذاکره بخش خصوصی و وزارت کشاورزی دو کشور در آینده شاهد افزایش سطح همکاری ها در این زمینه خواهیم بود.

او از علاقه مندی طرف روس جهت افزایش ارتباطات استانهای دو کشور خبر داد و افزود: جهت برقراری روابط استانی دو کشور، همایشی در آستاراخان برگزار و با حضور بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به مذاکره در زمینه نفت و گاز، نیرو گفت: وزیر انرژی روسیه امروز با وزرای نفت، نیرو و راه وشهر سازی دیدار و در زمینه مباحث مورد نظر گفت و گو خواهند کرد.

اوبا تاکید بر گسترش گردشگری دو کشور افزود: امیدواریم در چارچوب موافقتنامه تسهیل روادید موانع رفع و زمینه هم برای گردشگران و هم رانندگان تسهیل شود.

واعظی در پایان روابط دو کشور را از نظر سیاسی، فرهنگی، علمی، تجاری و صنعتی در حال گسترش دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد گسترش روابط دو کشور همسایه در آینده باشیم.

 

کد خبر : ۳۵۵۴۴۴