خبرگزاری کار ایران

بهره برداری آزمایشی خط دوم ایستگاه قم-گارمانوری

مدیرکل راه آهن قم از بهره برداری آزمایشی خط دوم ۷.۵ کیلومتری ایستگاه‌های قم – گار مانوری خبر داد.

به گزارش ایلنا ؛ فرشاد زادخور با اعلام این‌که تا قبل از پایان سال جاری خط دوم بین ایستگاه های قم و گار مانوری بهره برداری آزمایشی خواهد شد، گفت: طول این خط 7.5 کیلومتر است که به منظور کاهش بار ترافیکی در شبکه ریلی قم احداث شده است که با بهره برداری از آن شاهد کاهش ترافیک در محورهای ریلی این استان خواهیم بود.

وی افزود: در ادامه این بهره برداری سالن مسافری ایستگاه محمدیه هم به منظور رفاه مسافران ریلی به سه برابر افزایش یافته به طوریکه برای این ایستگاه رمپ و زیر گذر مسافری نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن قم از ماه های گذشته ستاد برنامه کشیک را تنظیم و به همه واحدها برای ایام پیک نوروزی ابلاغ کرده است، گفت: حدود 42 نفر از پرسنل ارشد در کشیک نوروزی حضور دارند و همچنین حدود 380 نفر دیگر نیز از جمله نیروهای پیمانکاری درگیر ترافیک نوروزی هستند که این اقدامات از6 ماهه دوم سال جاری جهت آماده سازی فضای مسافری در حال اجراست.

مدیرکل راه آهن قم با بیان این‌که مجموعه اعتبارات پروژه های فوق بالغ بر 18میلیارد تومان بوده است، گفت:راه آهن قم طی هماهنگی با اورژانس استان، در ایستگاه های قم و محمدیه از ظرفیت های اورژانس استان برای خدمات رسانی استفاده خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۵۵۰۹۶