خبرگزاری کار ایران

نماینده فائو درمراسم امضای توافق نامه با ژاپن برای نجات دریاچه ارومیه:

ژاپن، حامی فائو در ساختن جهانی عاری از گرسنگی و حفاظت از زمین است

نماینده فائو در ایران گفت: دربرنامه جامع مدیریت پایه منابع آبی دریاچه ارومیه تأکید ویژه‌ای بر لحاظ کردن سناریو درآمدزایی جایگزین، تنوع بخشیدن به معیشت جوامع محلی و معرفی گزینه‌های متنوع اشتغال همراه با اصلاح سامانه‌های کشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سرچ ناکوزی-نماینده فائو در ایران-در مراسم امضای توافقنامه میان سازمان فائو و دولت ژاپن در خصوص برنامه جامع مدیریت پایه منابع آبی دریاچه ارومیه،بیان داشت: ژاپن یکی از نخستین شرکای فائو در برنامه‌های توسعه پایدار با هدف ساختن جهانی عاری از گرسنگی و حفاظت از زمین است؛به همین خاطر حمایت ژاپن در پیش برد فعالیت‌های فائو در سطح جهان بسیار با اهمیت است و به عنوان یکی از حامیان اصلی برنامه‌های جاری فائو و تأمین کننده اعتباری طرح‌های خارج از چارچوب بودجه‌ای این سازمان به شمار می‌آید.

نماینده فائو در ایران در ادامه با تاکید بر اینکه ژاپن تامین کننده تأمین کننده نیروی ارزشمند کارشناسان در زمینه‌هایی از جمله کشاورزی پایدار، جنگل داری، شیلات، مدیریت منابع آب، سازگاری با تغییرات اقلیم و حفاظت از تنوع زیستی است افزود:تعهد و مشارکت دولت ژاپن در فعالیت‌های فائو نه تنها برای حل چالش‌های پدیده امنیت قضایی حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی محیط زیست و اکوسیستم موثر بوده بلکه اهمیت دادن این کشور به داشتن یک نقش فعال برای یاری رسانی به کشورهای مختلف در زمینه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی را نشان می‌دهد.

نماینده فائو در ایران گفت: دربرنامه جامع مدیریت پایه منابع آبی دریاچه ارومیه تأکید ویژه‌ای بر لحاظ کردن سناریو درآمدزایی جایگزین، تنوع بخشیدن به معیشت جوامع محلی و معرفی گزینه‌های متنوع اشتغال همراه با اصلاح سامانه‌های کشت شده است.

او با اشاره به این رویداد که  شروع همکاری مستحکم بین دولت ژاپن فائو و دولت جمهوری اسلامی ایران برای حل برخی چالش‌های فراروی سرزمین تاریخی ایران است بیان داشت: این رویداد نشانگر یک گام مهم و موثر در تبدیل همکاری‌های بین المللی موجود و دیرینه میان فائو ژاپن و ایران است و منجر به احیای یکی از شاخص‌ترین نمادهای طبیعت ایران یعنی دریاچه ارومیه می‌شود.

نماینده فائو در ایران  گفت: ژاپن از طریق کمک خود و کمک‌های مالی و فنی خود برای احیای دریاچه ارومیه با هماهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه و ذی‌نفعان ملی در جهت تدوین و پیاده سازی برنامه جامع مدیریت پایدار منابع آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه به کار می‌گیرد.

سرج ناکوزی در پایان شروع فعالیت این برنامه راآوریل 2016(اردیبهشت 95)اعلام کرد و گفت: این برنامه چهارچوبی منحصر به فرد به منظور مشارکت کلیه ذی‌نفعان برای حسابرسی دقیق آب ارتقا ارتقای بهره کشاورزی معیشت پایدار پایش و هشدار خشکسالی و ظرفیت‌سازی ایجاد می‌کند.

 

 

کد خبر : ۳۵۴۳۰۲