خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران:

معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد

سلطانی نژاد گفت: برنامه بورس کالای ایران توسعه ابزارها در جهت سایر محصولات صنعتی و کشاورزی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسمی که به منظور راه‌اندازی رسمی معاملات گواهی سپرده کالایی در هتل اسپیناس با حضور فطانت مدیرعامل بورس اوراق بهادار، مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران برگزار شد، اظهار داشت: ابزار گواهی سپرده کالایی در کشورهای دیگر رونق زیادی دارد و به خصوص در کشورهای آمریکا و انگلستان یکی از ابزارهایی است که  بسیار موثر بوده و به نوعی پشتوانه کالایی محسوب می‌شود.

وی افزود: در تجربیات جهانی در بسیاری از کشورها به این ابزار اهمیت داده می‌شود و به نوعی ابزاری کارآمد در ساماندهی بازار محصولات کشاورزی و صنعتی است.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: از طریق این ابزار، کالا در فرآیند بازار به گردش در می‌آید.

وی با اشاره به کارکردهای گواهی سپرده کالایی خاطر نشان کرد: ابزار معاملاتی ابزار تامین مالی و ابزار تحویل در قرارداد آتی از کارکردهای گواهی سپرده کالایی است.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: از این ابزار در محصول ذرت و سکه طلا استفاده شده است.

وی افزود: بورس کالای ایران برای ارجاع این طرح در مورد جو و ذرت به شناسایی و پذیرش 9 انبار در استان کرمانشاه برای محصول جو و 26 انبار در استان خوزستان برای محصول ذرت اقدام کرده‌ است همچنین در مورد گواهی طرح سکه طلا با توجه به اینکه آمار ضرب سکه در کشور رقم قابل توجهی است و مردم نیز علاقه زیادی به پس‌انداز دارند سکه طلا می‌تواند به عنوان دارایی پایه با سرعت نقد شوندگی بالاتر در این معاملات کاربردی‌تر باشد.

وی در خاتمه گفت: برنامه بورس کالای ایران توسعه ابزارها در جهت سایر محصولات صنعتی و کشاورزی خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۴۱۷۶