خبرگزاری کار ایران

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با ایلنا پیش بینی کرد:

رشد 20 درصدی نقدینگی در سال 95 / دولت، تدبیر کند

باید از این نقدینگی دولت استفاده کند تا عامل تورم نشود البته این کار ساده ای نیست امیدوریم دوستان دولت با تدبیر و درایت این کار را بکنند.

رئیس اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش نقدینگی در کشور اظهار داشت: میزان نقدینگی در کشور 28 درصد رشد داشته است و این رقم هم اکنون از هزارهزار میلیارد تومان گذشته است.

وی افزود: سال آینده نیز با تصویب این رقم بودجه( 267 هزار میلیارد تومانی) در مجلس و با حجم بدهی‌های دولت که آقای روحانی قول داده اند همه آن را پرداخت کند، این امر هر چند باعث رونق اقتصادی می شود اما در عین حال یک‌بار نقدینگی جدید به همراه دارد.

مظاهری افزود: هر چند از تنگنای مالی نجات پیدا می کنیم اما حداقل 15 تا 20 درصد رشد نقدینگی خواهیم داشت .

 رئیس اسبق بانک مرکزی خاطر نشان کرد: برای بدست آوردن رونق اقتصادی باید این هزارهزار میلیارد تومان نقدینگی فعلی که بخشی از آن ساکن راکد است به حرکت درآید .

مظاهری با بیان اینکه در حرکت این نقدینگی دولت باید دقت زیادی کند افزود: مسلما این حرکت موجب سیلاب نقدینگی خواهد شد زیرا اگر دقت نکنند این سیلاب باعث می شود همه زحمات دولت که طی دوسال و نیم کشیده است از بین برود.

وی تصریح کرد: تلاش دولت در این مدت باعث شد تورم 40 درصدی به 13 درصد کاسته شود اما در صورت سهل انگاری این تورم مجددا برمی‌گردد باید از این نقدینگی دولت استفاده کند تا عامل تورم نشود البته این کار ساده ای نیست امیدوریم دوستان دولت با تدبیر و درایت این کار را انجام بدهند.

کد خبر : ۳۵۳۶۲۹