خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با ایلنا:

گزارش اتحادیه در خصوص وجود میوه‌های قاچاق، فراوظیفه‌ای است

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از توقیف میوه های قاچاق و فروش مجدد آن در بازار خبر داد.

محسن محمودی-رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار-درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با قاچاق میوه با تاکید بر اینکه اتحادیه بارفروشان وظیفه‌ای برای بازرسی و کشف میوه های قاچاق ندارد بیان داشت: کشف محموله های قاچاق بر عهده بازرسی و نظارت اتاق اصناف مستقر در میدان مرکزی است؛ اما با این حال اتحادیه در اقدامی فرا وظیفه‌ای وجود محموله‌های قاچاق را گزارش می دهد.

او افزود: اتحادیه این کار را فراوظیفه ای انجام می دهد؛ اما متاسفانه بعد از تحویل بار قاچاق به اداره تملیکی،به جای امحا یا بازگرداندن میوه های قاچاق به سرزمین اصلی،این محموله ها از بازار سر در می آورد.

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان تاکید کرد: تا این چرخه پابرجاست ورود میوه های قاچاق به کشور متوقف نخواهد شد.

گفتنی است که طبق گفته‌های رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا حدود 31 هزار کیلوگرم میوه قاچاق از استان تهران کشف شده است که بیش از 90 درصدآن مربوط به شهر تهران بوده که قرار است بنا به حکم قضایی روز چهارشنبه (19 اسفند) امحا شوند.

 همچنین پاساژ‌ها و مغازه‌های لوکس شمال شهر، جزو مراکزی هستند که حجم بالایی از میوه های قاچاق بسیار گران را به دلیل توان خرید این محصولات عرضه می کنند.

 

کد خبر : ۳۵۳۵۸۷