خبرگزاری کار ایران

مشکل بیمه نفتکش‌های ایرانی حل شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از رفع مشکل پوشش بیمه P&I ناوگان این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در پی رایزنیهای این شرکت و وزارت امورخارجه مشکلات بیمه ای کشتیهای ایرانی تقریبا حل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، علی اکبر صفایی با بیان این مطلب گفت: با وجود اجرایی شدن برجام و رفع همزمان تحریمهای‎ بیمه‎ای، کلوپهای عضو گروه بین‎المللی (IGA) قادر به ارائه پوشش کامل به کشتیهای ایرانی یا کشتیهایی که در ارتباط تجاری با ایران هستند، نبودند چراکه بخش قابل توجهی از ساختار اتکایی این کلو‎ها از سوی بیمه‎گران اتکایی آمریکایی تامین می‎شود که کماکان تحت تحریمهای اولیه آمریکا، مجاز به ارتباط تجاری با ایران نیستند.

وی افزود: در این راستا شرکت ملی نفتکش ایران از مدتها پیش و تحت برنامه استراتژیک پساتحریم این شرکت برای از سرگیری فعالیت ناوگان خود در بازار اروپا، مذاکرات گسترده‎ای را با کلوپهای عضو IGA برای پیدا کردن راهکارهای مناسب انجام داد که خوشبختانه با این اقدامها و رایزنیهای گسترده تیم اجرای برجام و وزارت امورخارجه، مشکلات موجود تقریبا حل شده است و بزودی ورود‎ کشتیهای ناوگان به این کلوپها میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: با رفع این مشکل در آینده نزدیک شاهد حضور نفتکشهای ایرانی در بازارها و بنادر بزرگ اروپایی خواهیم بود.

 

کد خبر : ۳۵۳۴۰۴