خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازار صادراتی چین و ویتنام را از دست دادیم / آسیای میانه بازار جدید صادرات قیر ایران

تاجیک گفت: به دلیل کیفیت پایین و نبود برند و وکیوم باتون خراب عراق که وارد قیر ایران شد میزان صادرات هم به لحاظ حجمی و هم قیمت کاهش یافت.

حسن تاجیک رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره تعریف بازار جدید صادراتی در پسابرجام گفت: طی دو هفته اخیر گشایش‌هایی انجام شده به این ترتیب که دیگر نیازی نیست که اسناد را در دوبی عوض کنیم.

وی افزود: آنچه اکنون اهمیت دارد اینکه ما طی چند سال گذشته برندمان را از دست دادیم زیرا زمانی قیر با کیفیت تولید و صادر می‌کردیم اما با تقلب‌هایی که در تولید صورت گرفت بازار خود را از دست دادیم لذا در حال حاضر بدست آوردن مجدد بازار قبلی کاری دشوار است.

تاجیک تصریح کرد: باید تلاش کنیم که اعتبار از دست رفته را در زمینه تولید قیر با کیفیت کسب کنیم و دوباره خودمان را به بازار بشناسانیم.

وی اظهار داشت: طی سالهای گذشته بازار چین و ویتنام را بطور کامل از دست دادیم، افریقایی‌ها هم با شک و تردید خرید می‌کنند و هندی‌ها نیز که همیشه دنبال خرید با قیمت پایین‌تر بوده‌اند.

الان باید بیشتر دنبال کیفی سازی باشیم

وی با بیان اینکه میزان ما در سال گذشته به طور متوسط ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن صادرات داشتیم ادامه داد: در سال جاری به دلیل کیفیت پایین میزان صادرات نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.

تاجیک همچنین گفت: برنامه داشتیم که در سال جاری میزان صادرات را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دهیم که به دلیل کیفیت پایین و نبود برند و وکیوم باتون خراب عراق که وارد قیر ایران شد میزان صادرات هم به لحاظ حجمی و هم قیمت کاهش یافت.

وی ادامه داد: ما هر بشکه قیر را با قیمت ۵۵۰ دلار صادر می‌کردیم که الان با قیمت زیر ۲۰۰ دلار صادر می‌شود.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه ایران غیر از بحرین رقیبی برای صادرات قیر در منطقه ندارد، اذعان کرد: ما تمام بازار منطقه را سرکشی کرده‌ایم و اکنون آسیای میانه از جمله جزء بازارهایی است باید روی آن کار کنیم.

 

کد خبر : ۳۵۳۳۰۶