خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع قطعه‌سازان خودرو در گفتگو با ایلنا:

حذف خودروسازان چینی درصورت عدم انطباق با قوانین

خودروسازان چینی باید محصولات خود را با ذائقه مردم منطبق کرده و ضمن اینکه رضایت و اعتماد آنها را جلب کنند قوانین جدید وزارت صنعت ایران را نیز در نظر داشته باشند.

آرش محبی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درمورد همکاری‌های ایران با خودروسازان خارجی گفت: براساس سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت هر خودروساز خارجی که قوانین و مقررات ایران را رعایت نکند از بازار ایران حذف خواهد شد.

وی درخصوص این صحبت صالحی نیا ، معاون وزیر صنعت که اخیرا گفته است با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات‌شان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد نیز گفت : قراردادهای صنعت خودرو کاملا مطابق با سیاست های جدید است و چندین اصل در این قراردادها دیده شده که مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم و سهم سرمایه گذار خارجی در آن تدوین و مشخص شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چینی ها قرار است با بازار خودروی ایران خداحافظی کنند؟، افزود: در صورتی که چینی‌ها با قوانین و مقررات ایران خود را منطبق نکنند مسلما جایی در بازار ما نخواهند داشت.

دبیر انجمن صنایع قطعه سازان خودرو خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی باید محصولات خود را با ذائقه مردم منطبق کرده و ضمن اینکه رضایت و اعتماد آنها را جلب کنند قوانین جدید وزارت صنعت را نیز در نظر داشته باشند.

محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا خودروسازان چینی با کاهش قیمت ها می توانند در بازار ایران موفق عمل کنند؟ تصریح کرد: در یک مقطع کوتاه به دلیل مشکلات تحریم‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، قیمت این دست از خودروها کاسته شد اما موقتی بود و این موضوع در میان مدت و بلند مدت اثری نخواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۲۲۰۶