خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سارینا کیش در هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان:

حمایت دولت از بخش خصوصی ایران را به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند

مدیرعامل شرکت انبوه‌سازان سارینا کیش گفت: شرکت سارینای کیش به عنوان بخش خصوصی سال‌ها است که در جزیره زیبای کیش و نیز در سرزمین مادری مشغول فعالیت است؛ بناهای شرکت سارینا کیش تلفیقی از سبک معماری سنتی و اصیل ایرانی در کنار استفاده از جدیدترین و به‌روزترین متدها و فناوری‌های صنعت ساختمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین شیخ‌محمدی-مدیرعامل شرکت انبوه‌سازان سارینا کیش- در هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های سارینا کیش در حوزه انبوه‌سازی گفت: مفتخریم که در پی سال‌ها کار و تلاش در امر سازندگی و انبوه‌سازی توانسته‌ایم با خلق پروژه‌های زیبا و به یادماندنی و یادآوری سازه‌های اصیل ایرانی، گامی بزرگ در جهت اعتلای صنعت ساختمان و معماری کشور برداریم.

شیخ محمدی اظهار داشت: شرکت سارینای کیش به عنوان بخش خصوصی سال‌ها است که در جزیره زیبای کیش و نیز در سرزمین مادری مشغول فعالیت است. بناهای شرکت سارینا کیش تلفیقی از سبک معماری سنتی و اصیل ایرانی در کنار استفاده از جدید‌ترین و به‌روز‌ترین متد‌ها و فناوری‌های صنعت ساختمان است.

مدیرعامل شرکت انبوه‌سازان سارینا کیش با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در جزیره کیش اظهار داشت: فعالیت ما درکیش به عنوان قطب گردشگری و بهشت خانواده‌ها و مروارید خلیج همیشگی فارس در ابتدا در پروژه سارینای‌۱ و اینک در پروژه سارینای۲ تجلی یافته است و به زودی به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این جزیره تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل کاهش بهای نفت و کاهش بودجه عمرانی کشور برای سازندگی و عمران بیش از گذشته نیازمند جذب و استفاده از منابع بخش خصوصی برای سازندگی کشور و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز می‌باشد.

وی افزود: این مهم جز با همکاری، مساعدت و نگاه مثبت مسئولان دولتی به بخش خصوصی امکانپذیر نخواهد بود اما متاسفانه تولید و انتشار اخبار کذب و غیر کار‌شناسانه موجبات دلسردی صاحبان سرمایه خرد و کلان در جزیره زیبای کیش و در سایر نقاط کشور می‌شود.

شیخ‌محمدی تاکید کرد: همانگونه که دولت و کشور نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، بخش خصوصی نیز چشم‌انتظار حمایت و یاری دولتمردان در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد رونق است. در این صورت بخش خصوصی نیز به جای سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه با میل و اشتیاق سرمایه‌گذاری در کشور عزیزمان را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل سارینا کیش با اشاره به تلاش دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: کشور ما قبل از جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی است تا آنان با دلگرم شدن به آینده، سرمایه‌گذاری در کشور را آغاز کنند. وقتی کشور در جذب سرمایه‌گذاران داخلی موفق نباشد قطعاً در جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز توفیق نخواهد داشت.

مدیرعامل سارینا کیش تاکید کرد: در تمامی دنیا مناطق آزاد، بهشت سرمایه‌گذاری است و با حذف قوانین و مقررات زائد و دست و پاگیر و ایجاد سهولت در فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی، زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند.

شیخ‌محمدی در پایان اظهار داشت: انتظار ما به عنوان فعالان عرصه ساخت و ساز این است که با یاری و همدلی مسئولان، مناطق آزاد در ایران به الگوی موفق برای جذب سرمایه‌گذاران تبدیل شود تا این الگو با تسری به سایر نقاط کشور، ایران را به بهشت سرمایه‌گذاری بدل سازد و زمینه رشد ۸ درصدی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در سال ۱۴۰۴ مهیا شود.

کد خبر : ۳۵۲۰۳۵