خبرگزاری کار ایران

سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور بعدازظهر امروز در مراسمی که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، امین‌زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری و طیب‌نیا وزیر اقتصاد برگزار شد اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم وزارت اقتصاد تدوین برنامه استراتژی و راهبردی است که همه معاونت‌ها ملزم به برنامه‌ریزی برای تدوین آن هستند.

وی افزود: هشت پروژه کلیدی در ارکان وزارت اقتصاد در دست اجراست که دو پروژه آن شامل مولدسازی دارایی‌های دولت و خزانه‌داری الکترونیک می‌شود.

وی گفت: امروز از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی یا سادا رونمایی می‌شود و از این پس ثبت شناسایی اموال دولت از این طریق صورت خواهد گرفت.

وی گفت: متاسفانه در نظام مالی در خصوص دارایی های دولت ترازنامه نداریم این در حالی است که یکی از اقلام ترازنامه میزان دارایی‌هاست البته ما رقمی را تخمین زده‌ایم که هزاران هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود اما پیش‌بینی دقیقی نداریم. هرچند آقای نوبخت در سازمان برنامه‌ریزی دنبال آن هستند.

وی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه در مرحله اول دستگاه‌های اجرایی، ملی و استانی و در مرحله بعدی شرکت‌های دولتی و در آخر نهادهای غیر دولتی در این سامانه قرار گیرند.

وی گفت: همچنین در این سامانه سیستم خودروهای دولتی که نود درصد آن تحت وب هستند با عملیاتی شدن این سامانه در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند.

اکرمی در خاتمه اظهار داشت: ما درصددیم تا در نهایت مشخص شود که دولت چه میزان اموال و دارایی دارد اما در این راستا نیازمند حسابداری دقیق با پیش‌زمینه بودجه ریزی هستیم.

 

کد خبر : ۳۵۲۰۲۲