خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبرداد:

احتمال امضای ١٠ تا ١٥ میلیارد دلار قرارداد از محل IPC در سال 95

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: انتظار می رود در اواخر سال آینده ١٠ تا ١٥ میلیارد دلار قرارداد از محل مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) امضا شود.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی با اشاره به مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) اظهارکرد: برگزاری مناقصه های مربوط به IPC زمانبر است؛ ضمن این‌که باید این قراردادها اصلاح، تکمیل و تدوین نهائی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود در اواخر سال آینده ١٠ تا ١٥ میلیارد دلار قرارداد از محل IPC امضا شود؛ اما امضای این قرارداد به معنای جذب نیست و مدتی طول می کشد تا این منابع جذب شود.

معاون وزیر نفت افت طبیعی سالانه تولید نفت را حدود هفت تا هشت درصد اعلام کرد و افزود: براین اساس باید سرانجام روزانه از افت تولید ١,٥ میلیون بشکه نفت تا انتهای برنامه ششم توسعه جلوگیری کنیم که برای این کار ناگزیریم از روشهای IOR، EOR و توسعه‌های تکمیلی بهره ببریم.

جوادی درباره تولید صیانتی نیز گفت: معتقدیم توان تولید به ایران قدرت مانور و تصمیم در بازار را می‌دهد که براین اساس کمیته‌های تخصصی در نفت با بررسی ظرفیت تولید و امکانات موجود به این نتیجه رسیدند که می‌توانیم با رسیدن به ظرفیت تولید ٤,٧ میلیون بشکه در روز هم تولید طولانی مدت داشته باشیم و هم این که آسیبی به مخازن خود وارد نکنیم

 

کد خبر : ۳۴۹۷۹۲