خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اظهارات خرم درباره نحوه تامین بودجه دفاعی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۵۸۷

وزیر راه دولت اصلاحات گفت: شرکت‌های حاکمیتی که امروز در اقتصاد نقش جدی دارند به نظر می‌رسد در شرایط مساوی و پسا برجام قادر به رقابت با بخش خصوصی همچون گذشته نباشند.

احمد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت اقتصادی دستگاه‌های غیر اقتصادی و نظامی اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء، قرار گاه خاتم الاوصیاء، تعاونی ناجا، تعاونی سپاه، تعاونی نیروهای مسلح، تعاون ارتش و نیروی دریایی، زمینی و هوایی، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی امام، بنیاد 15 خرداد، آستان قدس رضوی و ... نهادهایی هستند که زمانی فعالیت‌های خدمت رسانی داشتند اما برخی از آنها در سال‌های گذشته در رقابت با بخش خصوصی وارد فعالیت‌های اقتصادی شدند.

وی با بیان اینکه نظارت، کنترل و برخورد با تخلفات اقتصادی بر عهده دولت و حاکمیت است، ادامه داد: معتقدم این نهادها تا زمانی که ورشکست نشده‌اند باید به سمت خصوصی سازی رفته و به تدریج شرکت‌های اقماری‌شان را برای فروش بگذارند.

خرم افزود : الان زمانی است که باید در بخش خصوصی ظرفیت سازی شود و این شرکت‌ها در صورت واگذاری از سوی نهادهای مختلف، ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند و بودجه دفاعی کشور هم تامین می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های حاکمیتی که امروز در اقتصاد نقش جدی دارند به نظر می‌رسددر شرایط مساوی و پسا برجام قادر به رقابت با بخش خصوصی همچون گذشته نباشند.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات گفت: روزی می رسد  که این شرکت‌های وابسته درخواست کنند که خصوصی سازی درباره آنها انجام شود و بخش خصوصی مدیریت این مجموعه ها را بر عهده بگیرد و به طور قطع آن روز خیلی دیر نیست.

خرم همچنین با اشاره به انتقادهایی که از خرید ایرباس های جدید برای شرکت هواپیمایی ایران ایر می شود، گفت: این نقدها جدی نیستند و ناوگان هوایی کشور به ایرباس های 380، 340 و 330 که هواپیماهای دوربرد هستند، نیاز دارد اما پایه صنعت هوانوردی کشورمان بر روی هواپیماهای بویینگ است البته به طور قطع ایرباس هم می تواند نیازهای ناوگان هوایی را پوشش دهد.

وی ادامه داد: اداره بدنه سنگین هم مشکل است چراکه نیاز به برگزاری دوره های آموزشی دارد و نیروهای انسانی باید با  شبیه سازهای پروازی این هواپیماهای جدید آموزش ببینند. به طور قطع ورود ایرباس های غول پیکر مانند ایرباس 380 در مرحله اول خرید هواپیما نیست و ایران ایر فرصت دارد تا 5 الی 6 سال آینده نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات ناوگان خود و فرودگاهی را ارتقا دهد.

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با بیان اینکه بویینگ هم وارد مذاکره با ایران برای فروش هواپیما می‌شود، گفت: شرایط بسیار مناسبی برای نوسازی صنعت هوایی کشورمان به وجود آمده و معتقدم اجاره به شرط تملیک و استفاده از فاینانس‌های خارجی بهترین راه نوسازی ناوگان هوایی کشورمان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز