خبرگزاری کار ایران

غلامرضا محمد‌نژاد، کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه:

تحریم‌ها موجب فساد گسترده اقتصادی شد

محمد‌نژاد گفت: نکته مهم در 10 سال گذشته این است که تحریم‌ها موجب فساد گسترده اقتصادی شد.

غلامرضا محمد‌نژاد کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به موفقیت دولت در اجرای برجام گفت: برجام اتفاق و موفقیتی بزرگ برای کشور بود زیرا موجب می‌شود سوئیفت، بیمه‌ها و حمل و نقل بین‌اللمللی بار دیگر برقرار شود.

محمد‌نژاد تاکید کرد: تحریم‌ها سه لایه داشت لایه آمریکا، اروپا و سازمان ملل. الان تحریم‌های این سه لایه در حال برداشته شدن است و در نتیجه گردش مالی ایجاد می‌شود.

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه تاکید کرد: با توجه به اینکه می‌توانیم بار دیگر با اروپایی‌ها همکاری اقتصادی داشته باشیم و از آنجا که اروپایی‌ها مشتاق فرش، پسته، خاویار، معادن و نفت ما هستند می‌توان در این حوزه‌ها به صورت صنعتی همکاری با غربی‌ها را آغاز کرد. زمانی که رئیس جمهور بر برجام دو تاکید دارد محصول  این سخن ایجاد رونق در اقتصاد کشور است.

محمد‌نژاد اظهار داشت: نکته مهم در 10 سال گذشته این است که تحریم‌ها موجب فساد گسترده اقتصادی شد زیرا عده‌ای به بهانه دور زدن تحریم اقدامات نادرست و غیر قانونی خود را انجام دادند اسامی مفسدینی هم که در دو سال اخیر مطرح شد بخش کوچکی از مفسدان و کاسبان تحریم را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است متخصصان اقتصادی در مجلس حضور داشته باشند تا بتوانند قوانین درست را در کشور وضع کنند و شرایطی ایجاد شود که رونق اقتصادی و رفاه عمومی به جایی برسد که مردم نیاز به گرفتن یارانه نداشته باشند. ضروری است در حوزه‌هایی که اقتصاد ایران مزیت چند هزار ساله دارد و حرف اول را می‌زند فعال‌تر شود. مثلا فرش، پسته، زعفران، گون، خاویار، محصولات باغی و .... لازم است در این خصوص خام فروشی نکنیم بلکه این محصولات را فرآوری کنیم و با بسته‌بندی مناسب صادر کنیم. همچنین دنیا صنایع دستی ما را نیز می‌پسندند و باید آن را به روز کنیم.

محمد‌نژاد در پایان تاکید کرد: نیروی کار ما باید در سازمان‌ها و موسسات فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ببیند تا مهارت لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشد.

کد خبر : ۳۴۹۴۴۳