خبرگزاری کار ایران

رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری:

تولید ناخالص داخلی 50 شهر بزرگ برابر با GDP چین

رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری با بیان اینکه ما برای ساختن شهرهای فردا نیاز داریم تا از روش‌های نوین مدیریتی و اقتصادی بهره ببریم، خاطرنشان نمود: دیگر نمی‌توان قفل‌های جدید را با کلید‌های قدیمی و فرسوده گشود.

به گزارش ایلنا، حسین محمدپورزرندی با اشاره به نقش و جایگاه شهرها در حوزه‌های اقتصادی گفت: در جهان شهری شده کنونی اگر بتوانیم مزیت‌های رقابتی شهرها را بشناسیم می‌توانیم از توان آنها برای حضور در عرصه‌های اقتصادی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر حجم و میزان تاثیرگذاری شهرها در اقتصاد جهانی افزوده می‌شود، گفت: به نوعی امروز شهرها از سطح ملی و منطقه‌ای به سطح جهانی رسیده‌اند و به کانون تولید ثروت تبدیل شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با عنوان این مطلب که طبق آمارها تولید ناخالص داخلی 50 شهر بزرگ جهان بیش از 9.6 تریلیون دلار است، یادآور شد: این رقم بیش از کل تولید ناخالص داخلی کشور چین است.

رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری  با تاکید بر اینکه حضور موفق شهرها در عرصه های اقتصادی منوط به رویکردهای علمی و فنی در مدیریت شهری است، گفت: امروز پارادایم توسعه پایدار مسیر جدیدی را در پیش روی شهرها قرار داده است.

دکتر پورزرندی با بیان اینکه ما برای ساختن شهرهای فردا نیاز داریم تا از روش‌های نوین مدیریتی و اقتصادی بهره ببریم، خاطرنشان نمود: دیگر نمی توان قفل‌های جدید را با کلید‌های قدیمی و فرسوده گشود.

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در پایان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی اقتصاد شهری در اردیبهشت ماه سال آتی گفت: امید داریم تا از دل این همایش راهکارهای نوینی برای حل معضلات کلانشهرهای کشورمان در زمینه‌های اقتصادی، آلودگی هوا، ترافیک و ... بیرون بیاید.

کد خبر : ۳۴۹۳۵۲