خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صادرات در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت:

حمایت بانک صادرات از توسعه گردشگری سلامت

در زمینه سرمایه گذاری سلامت و برای ساخت بیمارستان‌ها و تجهیز کلینیک‌ها، افزایش تخت‌های بیمارستانی و سایر خدمات بهداشتی برنامه ریزی جدی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اسماعیل لله‌گانی در افتتاحیه کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه‌های مختلف سلامت اظهار کرد: بانک صادرات در 27 نقطه دنیا حضور دارد و ابعاد نظام سلامت را مورد توجه قرار می دهد همچنین مسأله نظام پزشکی اسلامی را که موجب رشد سلامت در جوامع است، ملاک عمل خود قرار داده و علیرغم توجه جدی به محورهای سازمان جهانی بهداشت، ابعاد اقتصادی نظام سلامت مورد توجه است.

وی اضافه کرد: نظام مالی اسلامی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد و نسبت به تخصیص منابع اقدام می کند و از منابع مالی فرصت‌های مختلف بسیار خوبی ایجاد می شود همچنین منابع مالی را به طرح‌های اولویت دار اختصاص می دهیم و منابع را در جهت تخصیص منابع اولویت دار به صورت بهینه هزینه خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه تسهیلات در مبادلات پرداخت، مورد توجه نظام مالی کشور است، بیان کرد: نظام مالی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه می تواند همکاری داشته باشد و نقشی که نظام اقتصادی در ارتقاء جامعه دارد در خصوص فعالیت‌های سلامت محور می تواند دو سویه باشد و نظام اقتصادی کشور می تواند در مقوله وارادات و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز در داخل کشور سهم بسزایی داشته باشد.

وی کشاورزی و نقش آن در نظام سلامت را مهم دانست و افزود: مقوله های آموزش و محیط زیست از دیگر مواردی است که دسترسی به نظام سلامت مناسب را فراهم می کند و در مجموع با ایجاد واحدهای بهداشت می توان دسترسی به درمان و سلامت را با حمایت های نظام اقتصادی ارتقاء داد.

 لله مکانی در ادامه سرمایه گذاری در حوزه سلامت را عامل توسعه نظام سلامت و بازارهای سلامت را عامل رونق اقتصادی خواند و افزود: دستیابی به 85 درصد بازار داخلی و کشورهای اسلامی را از اهداف کلان اقتصاد سلامت دانست و بانک صادرات ایران می تواند نقش مسئولیت اقتصادی و سود آورانه را به عنوان بانک بورسی بر مبنای پیروی از قانون و با توجه به تکالیف شبکه بانکی و اسناد بالادستی را رعایت کند تا در محیطی سالم بانکداری را اعمال و بر مبنای اصول اخلاقی اهم نیاز جامعه در حوزه سلامت را پاسخ دهد.

مدیر عامل بامک صادرات در مورد مسئولیت های اجتماعی و معاهدات جهانی ابراز کرد: ابزارهای کنترلی موجود موجب افزایش توسعه اجتماعی و مسئولیت های مرتبط با آن است. در این راستا ملاک‌های اثر گذاری را در نظر داریم و راهکارهای جدید با دیدگاه خلاقانه را اعمال می کنیم تا قدرت عمل خود را با استفاده از فناوری اطلاعات و کمک به نظام سلامت افزایش دهیم و تصویری مطلوب از جامعه‌ی فردا ارائه دهیم.

وی توجه به مدل های کسب و کار با تکیه بر ملاک‌های جدید را مهم دانست و اظهار کرد: گردشگری سلامت در کشور ما بستر خوبی دارد و در مسیر توسعه مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات از طریق اوراق صکوک و مددکاری‌های بهداشت محور و حمایت از محیط زیست و امور فرهنگی بزرگترین اقدامات را در سراسر کشور انجام داده است.

لله‌مکانی همچنین به احداث 12 مدرسه توسط این بانک اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در حوزه سرمایه گذاری سلامت برنامه ریزی جدی داشته باشم و ساخت بیمارستان‌ها و تجهیز کلینیک‌ها را با افزایش تخت‌های بیمارستانی و سایر خدمات بهداشتی را ارتقاء دهیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه سلامت به ویژه گردشگری سلامت برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و همه کشورهای میهمان این کنگره می‌توانند در این رابطه برنامه‌های مشترکی را اجرا کنند.

 

کد خبر : ۳۴۸۹۲۳