خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:

افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با اجرایی شدن برجام/30 درصد پیشرفت صادرات در بهمن ماه

شهریاری با بیان اینکه نفتای سبک با مشخصات یورو ۴ به کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس و بنزین به افغانستان صادر می‌شود، تصریح کرد: در بهمن ماه ۶۰ درصد به کردستان و افغانستان افزایش صادرات داشته‌ایم و ۴۰ درصد نیز به سمت بازار دبی و مسقط افزایش صادرات داشته‌ایم.

مرتضی شهریاری عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اجرایی شدن برجام و تاثیر آن بر میزان صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و سیاست‌هایی که در پیش گرفته شده و همچنین اجرایی شدن برجام فضا به گونه‌ای شده که قوانین غیر دستوری حاکم شده و کار‌ها بخصوص در بخش موارد نفتی و هیدروکربنی بر اساس استاندارد و ثبات و تخصصی‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات نفت سفید، گاز و گازوئیل بهبود پیدا کرده، افزود: اکنون واحدهای تولیدی هم فعال‌تر شده‌اند و این بخاطر ثبات در برنامه ریزی‌های دولت است.

شهریاری اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید و صادرات رو به جلو است به طوری که در ماه جاری نسبت به دی ماه ۳۰ درصد پیشرفت صادرات و عملیات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نفتای سبک با مشخصات یورو ۴ به کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس و بنزین به افغانستان صادر می‌شود، تصریح کرد: در بهمن ماه ۶۰ درصد به کردستان و افغانستان افزایش صادرات داشته‌ایم و ۴۰ درصد نیز به سمت بازار دبی و مسقط افزایش صادرات داشته‌ایم.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در ادامه یادآور شد: صادرات ما از نظر حجمی افزایش تنا‍‍‍ژ داشته اما سودمان به دلیل کاهش قیمت نفت حداقل بوده است.

وی همچنین گفت: فعلا صادرات بخش خصوصی به بازار اروپا صفر است زیرا با توجه به بالا بودن قیمت برای این کشور‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

 

کد خبر : ۳۴۷۶۴۱