خبرگزاری کار ایران

نماینده خدمات پس از فروش عقاب افشان در یزد:

مراکز خدمات پس از فروش، خانه امید راننده‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۵۶۷

رانندگانی که خودشان مالک خودرو هستند اکثرا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه می‌کنند.

نماینده خدمات پس از فروش عقاب افشان در یزد گفت: برخی رانندگان تنها برای کسب سود بیشتر اما زودگذر به مراکز غیرمجاز برای تعمیرات اتوبوس می‌روند.

مهندس صادق معتمد‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: رانندگانی که خودشان مالک خودرو هستند به دلیل اینکه برای جان خود و مسافران‌شان ارزش قائلند اکثرا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه می‌کنند.

متن کامل گفت‌وگو با صادق معتمد‌زاده در ذیل آمده است:

 

چند سال است نمایندگی شرکت عقاب‌افشان را در اختیار دارید؟

حدود 15 سال است که نمایندگی شرکت عقاب افشان در یزد را بر عهده دارم؛ البته سال‌ها قبل اینگونه نبود که نمایندگی‌ها در همه جای کشور گسترش یافته باشند، در آن زمان، خدمات و پشتیبانی ما از مشهد و طبس تا زاهدان توسعه یافته بود. خوشبختانه سال‌ها بعد، جناب آقای عباس‌زاده، نمایندگی عقاب افشان را در مشهد بر عهده گرفتند. البته من پیش از نمایندگی این شرکت، نمایندگی «لیلاند موتورز» و کامیون‌های اسکانیا را در قالب شرکت گسترش خدمات سنگین بر عهده داشتم.

 

چقدر خدمات پس از فروش برای شما به عنوان یک نماینده اهمیت دارد؟

خدمات برای ما بسیار مهم است. خدمات کار معمولی نیست؛ خدمات یعنی تولید؛ ما خدمات را تولید می‌کنیم. تمام تلاش ما در مجموعه نمایندگی این است که مردم رضایت کامل داشته باشند. اگر آن‌ها رضایت داشته باشند ما هم راضی خواهیم بود. نگاه ما این است که به مشتری‌مداری شهرت داشته باشیم، چراکه معتقدیم اگر مشتری نباشد ما هم نیستیم. تبلیغ اقدامات و خدمات ما توسط مشتری، مایه خرسندی ماست.

 

تا چه حد در مسیر این مشتری‌مداری موفق شده‌اید راننده‌ها را دعوت کنید تا اتوبوس خود را فقط به مراکز اصلی خدمات پس از فروش ببرند؟

کاری که ما کرده‌ایم این است که رانندگان احساس کنند ما همیشه در کنار آن‌ها هستیم؛ برای مثال شعار ما این است که «مرکز خدماتی ما خانه امید راننده است»؛ رانندگان در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهند می‌توانند با بنده و کارشناسان ما ارتباط برقرار کنند و کمک بگیرند. حتی برخی از کارها و راهنمایی‌ها را می‌شود تلفنی انجام داد. ما این راهنمایی‌ها را در اختیار رانندگان قرار می‌دهیم تا بتوانند خودشان را به یکی از مراکز خدماتی برسانند.

اما با وجود این شیوه خدمات‌رسانی، باز هم تعدادی از رانندگان به سراغ مراکز تعمیراتی دیگری غیر از نمایندگی‌های مجاز می‌روند، زیرا برخی از اتوبوس‌ها توسط رانندگانی هدایت می‌شوند که مالک خودرو نیستند. لذا طبیعی است که آنها به خاطر مشکلات حاکم بر این صنعت تلاش می‌کنند سود بیشتری به دست آورند و تعمیرگاه‌های غیرمجاز ممکن است با هزینه کمتری به آن‌ها خدمات‌رسانی کنند.

بسیاری از این رانندگان حتی به این موضوع واقف هستند که در تعمیرگاه‌های غیرمجاز، قطعات اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و خدمات به شیوه صحیح ارائه نمی‌شود و حتما در زمان کوتاهی برای‌شان دردسرساز خواهد بود اما همان موضوع قیمت باعث می‌شود این دسته از رانندگان چنین تصمیمی بگیرند.

اما گروهی از رانندگان که خودشان مالک خودرو هستند به دلیل اینکه برای جان خود و مسافران‌شان ارزش قائلند اکثرا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه می‌کنند. آن‌ها به عمر خودرو و شیوه استهلاک آن فکر می‌کنند و سعی دارند از قطعات اصلی و خدمات صحیح استفاده کنند.

 

آیا شما رانندگان را آموزش می‌دهید؟

بله، ما در این بخش هم فعال هستیم. ما به رانندگان آموزش می‌دهیم و حتی در بعضی مواقع برخی فرایندهای موتور را کامل برایشان تشریح می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که اگر از فیلترها یا قطعات غیراصلی استفاده شود چه اتفاقی در عملکرد موتور رخ می‌دهد و چه آسیب‌هایی ممکن است به موتور وارد آید. این امر از نظر مدیریت شرکت بسیار اهمیت دارد.

 

خود شما چقدر آموزش می‌بینید و پیگیر موضوعات روز هستید؟

ما که همیشه به خاطر علاقه به این صنعت، پیگیر آموزش‌ها هستیم. خواندن مقالات جدید، استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا و ... برای ما بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، چندی قبل دوره‌ای آموزشی در شرکت عقاب افشان برگزار شد که از آن بهره بردیم. ما در تعمیرگاه خودمان نیز هر دو هفته یک بار دستاوردهای‌مان را با هم به اشتراک می‌گذاریم. آموزش همواره به صورت کامل و جامع در شرکت عقاب افشان مورد توجه بوده است.

 

آیا راننده‌ها از اسکانیا راضی هستند؟

بله، راننده‌ها از اتوبوس‌های اسکانیا راضی هستند، چرا که اسکانیا به خوبی خدمات‌رسانی کرده، وسیله امرار معاش آنها را فراهم آورده و برایشان برکت داشته است. این اتوبوس‌ها از نظر ساخت اتاق، حرکت، گیربکس، ترمز و ... رضایت راننده‌ها را جلب کرده است. حتی مسافران هم به این نکته دقت دارند که مثلاً اسکانیا نسبت به اتوبوس‌های دیگر بازار خودروهای راحت‌تری است.

 

در کدام ماه‌ها یا فصول کار شما بیشتر است؟

در تابستان بیش از زمستان در زمینه خدمات مراجعه‌کننده داریم. تعداد مراجعه‌کنندگان در زمستان کمتر است و به طور میانگین 5 اتوبوس در روز برای دریافت خدمات به نمایندگی ما مراجعه می‌کنند. البته علاوه بر این تعداد، برخی خودروها مشکلات کامپیوتری دارند و همانگونه که عرض کردم معمولا تلفنی برطرف می‌شوند. تعداد اتوبوس‌هایی که مشکلاتشان به این ترتیب حل می‌شود حدود 20 دستگاه است.

انتهای پیام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز