خبرگزاری کار ایران

افخمی راد:

آمادگی ایران برای کمک به غنا در بخش‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۳۱۴

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا گفت: ایران آمادگی دارد تا با توجه به توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف تولیدی به غنا کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، ولی‌الله افخمی‌راد در این نشست که با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس‌جمهوری غنا، وزرای نفت، امور خارجه، کشور، کشاورزی و غذا و وزیر اراضی این کشور برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت: ایران در بخش‌های تولیدی می‌تواند تجربیات خود را در اختیار غنا قرار داده و به این کشور کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌‌های تولیدی ایران خاطرنشان کرد: تولید و صادرات مواد غذایی، کالاهای صنعتی و شیمایی، فراورده‌های نفتی، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه کشت محصولات کشاورزی، تولید آسفالت، سیمان و سایر مصالح ساختمانی و ... را از جمله توانمندی‌های ایران دانست که دو کشور می‌توانند از آن در مسیر همکاری‌های خود بهره‌برداری کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت تبادل هیأت‌های تجاری را یکی از راهکارهای افزایش ارتباطات دو طرف دانست و گفت: امیدوارم بخش خصوصی و دولتی دو کشور با اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و همچنین حضور متقابل در نمایشگاه‌ها بیش از پیش با امکانات و توانمندی‌های یکدیگر آشنا شوند.

افخمی‌راد رفت‌وآمد هیأت‌های تجاری کشورهای جهان به تهران را نشانه تمایل دنیا برای افزایش ارتباط با ایران دانست و افزود: حضور هیأت‌های تجاری از ابتدای روی کار آمدن دولت روند رو به افزایشی داشته است و پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نیز شاهد حضور بیشتر این هیأت‌ها در کشورمان هستیم که خواهان برقراری روابط اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های صنعتی، معدنی، زیربنایی، خدمات فنی- مهندسی و ... هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان توسعه تجارت بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجارت خارجی کشور است از این  همین رو وظیفه دارد موانع موجود را در مسیر برقراری ارتباط با کشورهای جهان شناسایی و با توجه به اختیارات قانونی خود در جهت رفع آنها اقدام کند.

افخمی‌راد در پایان اظهارامیدواری کرد که سفر هیأت غنا به تهران با دستاوردهای مهمی برای هر دو کشور همراه باشد.

 نشست مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا با حضور رئیس جمهوری و وزرای غنا و هیات تجاری همراه و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و نمایندگان بخش خصوصی کشور، در سالن خلیج فارس این سازمان برگزار شد و هم‌اکنون نیز جلسات رو درروی تجار دو کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز