خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن شهربازی‌داران در گفت‌وگو با ایلنا:

تجهیزات شهربازی جده و راس الخیمه محصول شرکت‌های ایرانی‌ است / ارزان‌تر از چینی‌ها می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۷۶۶

عضو هیئت مدیره انجمن شهربازی داران گفت: قیمت تمام شده کالاهای ما با‌‌ همان استاندارد بین المللی بسیار پایین‌تر از قیمت سایر کشور‌ها است به طور مثال کشتی صبا در ایران به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه چینی‌ها آنرا ۸۰۰ میلیون و ایتالیایی‌ها آنرا یک میلیارد و دویست میلیون تومان با‌‌ همان استاندارد ما به فروش می‌رسانند.

عضو هیئت مدیره انجمن شهربازی داران کشور در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در ایران ۲۵۰ شرکت در این حوزه فعال هستند، گفت: ما در کشور نزدیک به ۱۶۰۰ شهربازی داریم که تمام آن‌ها زیر نظر سازمان استاندارد مشغول به کار هستند.

مهدی بیات ادامه داد: این صنعت توانسته به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۵۰ هزار شغل ایجاد کند و جزو برند‌های مطرح دنیا قرار بگیرد به طوری که برخی از تجهیزات شهربازی جده و شهربازی راس الخیمه محصول شرکت‌های ایرانی در این حوزه است.

وی با ارائه آمار صادرات این حوزه در سال گذشته افزود: ما توانستیم در سال گذشته به ۱۵ کشور دنیا صادرات داشته باشیم به طوری که در نمایشگاه سال گذشته ترکیه از ما خواست که کالاهای سفارشی خود را با طراحی و برند آنه تولید کنیم تا آن‌ها بتوانند صادرات مجدد به اروپا تحت نام خود داشته باشند که این نشان از کیفیت بالای اجناس ایرانی است.

عضو هیئت مدیره انجمن شهر بازی داران ادامه داد: این صادرات در حالی است که تاکنون هیچ کمک و تسهیلی از سوی دولت به‌این شرکت‌ها صورت نگرفته و تمام این صادرات با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بوده

بیات با اشاره به قیمت تمام شده این کالا‌ها افزود: قیمت تمام شده کالاهای ما با‌‌ همان استاندارد بین المللی بسیار پایین‌تر از قیمت سایر کشور‌ها است به طور مثال کشتی صبا در ایران به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که چینی‌ها آنرا ۸۰۰ میلیون و ایتالیایی‌ها آنرا یک میلیارد و دویست میلیون تومان با‌‌ همان استاندارد ما به فروش می‌رسانند این در حالی است که در اقتصاد امروز چینی‌ها تقریبا تمام اجناس را با پایین‌ترین قیمت تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این صنعت ظرفیت ارز آوری بالایی دارد، اظهار داشت: با توجه به ارزش افزوده بالا در این صنعت و اشتغال زایی بالا و بازار صادراتی خوبی که در کشورهای منطقه وجود دارد در صورت نگاه مثبت دولت و دستگاه‌های اجرایی این صنعت می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد مقاومتی و صادرات غیر نفتی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز