خبرگزاری کار ایران

مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تهران برگزار کرد:

پیش رویداد ملی تجاری سازی ایده صنعتی

پیش رویداد ملی تجاری سازی ایده صنعتی با حضور مسئولین و جمع کثیری از دانشجویان روز جمعه 23 بهمن ماه در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب ، رئیس مراکز علمی کاربردی خانه کارگر با سخنرانی در این رویداد گفت: کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها را باید ایجاد کنیم که نام دیگر آن توسعه است .

وی افزود: کارآفرینی تنها ارائه ایده و طرح نو نیست و راه کسب تجاری آن ، بدون هیچ درگاهی امتداد و دوامی نخواهد داشت و ایده ها در همه زمینه های تجاری ، صنعتی و... را بدون محدودیت می توان مطرح کرد.

محجوب با تاکید بر تجاری سازی ایده ها گفت : ارتباط دانشگاه با بقیه بخش ها را باید  قوی سازیم و دانشگاه باید پل ارتباطی میان علم و صنعت باشد.

فروغ علیپور ، رئیس مرکز در رابطه با برگزاری رویداد گفت : اولین رویداد ملی تجاری سازی صنعتی در مرکز خانه کارگر تهران ، 18 الی 21 اسفندامسال با حضور مسئولین و اساتید حوزه کارآفرینی و اشتغال برگزار میشود.

وی افزود: رویداد تجاری سازی بحث تبدیل ایده به کارآفرینی است و خوش بختانه این بحث از مرکز خانه کارگر تهران آغاز شده است

علیپور با بیان اینکه رویداد در سه حوزه ساخت و تولید ، نانو و آی سی تی برگزار میشود گفت ایده های شرکت کنندگان منجر به ایده ای می شود که در نهایت به تولید و بازار عرضه خواهد رسید.

منتظری ، مشاور دانشکده کاآفرینی  دانشگاه تهران در همین رابطه گفت : دانش آموزان ، دانشجویان صاحب ایده و نظر هستند و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها بتوانند خودشان ایده را تجاری کنند.

وی تصریح کرد: رویداد باید نسبت به ایده ها کارشناسی کرده و مسیر تجاری آن را بررسی نمایند . از دیدگاه ایشان کار آفرینی یعنی تجاری کردن ایده های خاص و به مرحله تولید و بازار تجارت رساندن ، بدون آنکه سرمایه لازم را از دولت و بانکها طلب نماییم.

فدایی منش ، مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه نیز در این رویداد گفت: مهم ترین مسئله در رویداد شکست پذیر بودن آن است و ممکن است در رویداد با شکست های زیادی مواجه باشیم.

وی افزود : ایده به خودی خود صفر ریال ارزش دارد مگر اینکه ایده تجاری سازی شود و رویداد دارای سه فصل از جمله ایده به اختراع ، اختراع به محصول و محصول به بازار است

فدایی منش تاکید کرد : هر ایده باید در استانداردهای دولت ، سرمایه ، فن آوری و کارآفرینی قرارگیرد .

تقی پور ، رئیس اسبق مرکز خانه کارگر تهران با سخنرانی در این رویداد گفت : جهت کاهش دادن احتمالات شکست در ایده پردازی ابتدا طرح ها در مدل های کوچک تر بررسی شوند و در پایان هر یک مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر : ۳۴۶۷۵۲