خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امور مالیاتی بخشنامه کرد:

شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۶۳۸

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای خطاب به روسا و مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور موارد شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران ، بخشنامه فوق الاشاره از سوی علیرضا طاری بخش به منظور اجرای صحیح قانون و اتخاذ رویه واحد در اجراء با توجه به ابهامات مطروحه پیرامون بخشنامه شماره 4531 مورخ 4/4/1390صادر و ابلاغ شده است.

این گزارش می افزاید متن کامل بخشنامه صادره از سوی معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به قرار زیر می باشد:

1- وفق مقررات بند (12) ماده ( 12 ) و حکم ماده ( 40 ) قانون مالیات بر ارزش افزوده ، خدمات حمل و نقل عمومی مسافری درون و برون شهری ، جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی از پرداخت مالیات و عوارض معاف می باشد. لذا ارائه خدمات حمل و نقل عمومی مسافری ، مشمول مقررات بند (12) ماده (12) قانون خواهد بود و از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

2- ارائه سرویسهای ایاب و ذهاب کارکنان در قالب قراردادهای پیمانکاری حمل و نقل مسافر ، مشمول پرداخت مالیات و عوارض موضوع این قانون نخواهد بود.

3- در صورتی که فعالان اقتصادی مطابق قرارداد منعقده اقدام به ارائه خدمات برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل نمایند و درآمد تحصیلی آنان ناشی از حمل و نقل مسافر نباشد در این صورت ارائه خدمات مزبور از مصادیق معافیت بند (12) ماده (12) قانون مالیات برارزش افزوده محسوب نشده و برابر مقررات مشمول مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

4- موسسات حمل و نقل و تحصیل کنندگان کالا یا خدمت صرفنظر از شمول یا عدم شمول در این نظام مادامی که کالاها و خدمات موضوع این قانون (غیر معاف) را از مودیان مشمول و ثبت نام شده این نظام مالیاتی تحصیل می نمایند ، مکلف به پرداخت مالیات و عوارض در وجه عرضه کنندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات مطابق ترتیبات و مقررات یاد شده خواهند بود.

در ادامه این بخشنامه تاکید شده است: در این چارچوب در صورتی که اشخاص مزبور به عرضه توام خدمات مشمول و معاف موضوع این قانون اشتغال داشته باشند رعایت مقررات و ترتیبات مقرر دراین قانون ( از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی درموعد مقرر) درخصوص فعالیتهای انجام شده براساس ترتیبات و مقررات مفاد مواد (17) و (21) قانون مالیات بر ارزش افزوده ، الزامی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز