خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از 11 میلیارد دلار کالا از گمرک بوشهر

درآمد گمرک های استان بوشهر در 10 ماه نخست سال جاری 17 هزار و 540 میلیارد ریال است که در مقایسه با این مدت در سال گذشته 24 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در 10 ماه امسال به ارزش 11میلیارد و 237میلیون دلار کالا از گمرک های این استان به خارج کشور صادر شد.

احمد پور حیدر افزود: در این مدت 22 میلیون و960هزار تن کالای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی به خارج صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 از نظر وزن 8 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 31 درصد کاهش نشان می دهد.

ناظر گمرکات استان بوشهر بیان کرد: از این میزان صادرات 13 میلیون و 807 هزار تن به ارزش هفت میلیارد و 97 میلیون دلار کالای غیرنفتی و مابقی میعانات گازی بوده است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر 13 گمرک وجود دارد که گمرک های خارگ، گناوه، دیر، منطقه ویژه اقتصادی پارس، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، در حوزه واردات و صادرات و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می کنند.

پورحیدر، مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر را کشورهای امارات متحده عربی ، هند ، قطر، ویتنام، کویت و عمده اقلام صادراتی را روغن های نفتی، نرمال پارافین، الکیل بنزن، میگوی پرورشی، انواع ماهی و سیمان عنوان کرد.

ناظر گمرک های استان بوشهر به واردات کالا دراین مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت بالغ بر یک میلیون و 275 هزار تن کالا به ارزش حدود دو میلیارد و 363 میلیون دلار از طریق گمرکهای استان بوشهر وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 17 و از نظر ارزشی 32 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش واردات و درآمد حاصل از آن اضافه کرد: درآمد گمرک های استان بوشهر در 10 ماه نخست سال جاری 17 هزار و 540 میلیارد ریال است که در مقایسه با این مدت در سال گذشته 24 درصد کاهش نشان می دهد.

 

کد خبر : ۳۴۵۸۶۸