خبرگزاری کار ایران

سفیر ایتالیا درتهران :

ایران توانایی تبدیل شدن به هاب اقتصادی منطقه را دارد

صنایع کوچک ایران می توانند تولیدات باکیفیتی ارائه دهند و علاوه بر تامین بازار ایران کشورهای همسایه را نیز به خوبی تامین کنند، ایران توانایی تبدیل شدن به یک هاب اقتصادی را در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگارایلنا ، صبح امروزدر نشست مشترک هیات تجاری ایتالیا با وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی ایران سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به سفر دو هفته گذشته هیات ایرانی به ایتالیا گفت: جا دارد ما از هیات ایرانی قدردانی کنیم که ایتالیا را به عنوان اولین سفر اروپایی خود در پسابرجام انتخاب کردند.

مائورو کنسیاتوری ادامه داد: امروز حدود 300 فعال اقتصادی ایتالیا که نماینده 200 مؤسسه مالی و صنعتی هستند به همراه دو وزیر به همراه رئیس توسعه تجارت ایتالیا به ایران آمدند. این دیدار ادامه ملاقات ماه نوامبر وزیر صنعت ایران با وزیر صنایع ایتالیا است و ما امروز جمع شدیم تا بیشتر در مورد صنایع غذایی، کشاورزی، زیرساخت‌ها و نفت و گاز همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ایران امروز تغییر کرده و تولیدات خود را در همه حوزه ها گسترش داده است افزود: امروز ایران می‌تواند کشور بسیار مناسبی برای مشارکت در حوزه‌های تجاری باشد.  صنایع کوچک ایران می توانند تولیدات باکیفیتی ارائه دهند و علاوه بر تامین بازار ایران کشورهای همسایه را نیز به خوبی تامین کنند، ایران توانایی تبدیل شدن به یک هاب اقتصادی را در منطقه دارد.

سفیر ایتالیا درتهران تصریح کرد: دو کشور دارای استراتژی و مشترکات زیادی هستند و ما بر همین اساس تمایل داریم که شریک اول ایران باشیم.

مائورو کنسیاتوری ادامه داد: ما در این چند روز با همتایان ایرانی خود دیدار خواهیم داشت تا به یک گفتمان مشترک و منطقی برسیم. بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا از حمایت وزارت خارجه ایران و اتاق بازرگانی مشترک دو کشور برخوردار بوده و این برنامه‌ها با هماهنگی این دو نهاد انجام شده است.

 

 

کد خبر : ۳۴۵۶۲۶