خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایلنا:

دو معاون رئیس جمهور قبل مانع اجرای قانون حمایت از مصرف کننده بودند

قانون تنقیح نیز در همین مجلس تصویب شد اما در دولت قبلی دو معاون رئیس‌جمهور به طور مصرانه نگذاشتند این قانون اجرا شود. هر چند این قانون امروز نیز به صورت نصف و نیمه اجرا می‌شود.

معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنند گان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص قانون حمایت از مصرف کنندگان، گفت:‌ در سال 88 قانون حمایت از مصرف کنندگان تصویب و ابلاغ شد و به طور کلی تا قبل از آن این قانون اصلا وجود نداشت. قانون تنقیح نیز در همین مجلس تصویب شد اما در دولت قبلی دو معاون رئیس‌جمهور به طور مصرانه نگذاشتند این قانون اجرا شود. هر چند این قانون امروز نیز به صورت نصف و نیمه اجرا می‌شود.

سید محمود نوابی به تناقضات در این قانون اشاره کرد و گفت: خودروسازها را مجبور می‌کنند که خودروی استاندارد یورو 4 تولید کنند و آنها را تهدید می‌کنند که اگر این کار را نکنند ماشین را پلاک نمی‌شود و از سوی دیگر دولت در قانون ملزم به ارائه بنزین یورو 4 است. این در حالی که هیچ  ابزار اجرایی برای این قانون وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال 86  قانون حمایت از مصرف کننده خودرو تصویب شد اما قابلیت اجرایی شدن را نداشت بر همین اساس آیین‌نامه اصلاحی آن تکمیل گردید که نوشتن این آیین‌نامه سه سال طول کشید و اکنون به هیات دولت تقدیم شده است و ما منتظر ابلاغ آن هستیم.

نوابی ادامه داد: در این قانون خدمات پس از فروش شفاف‌سازی شده‌است. نحوه ارتقای نمایندگی‌ها، خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها و تکریم مشتریان از مواردی است که در این قانون ذکر شده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید‌کنندگان ادامه داد: شعار ما د ر این سازمان این است که حق‌الناس مقدم بر حق‌الله است و بر همین اساس تاکنون فعالیت‌های خود را انجام داده‌ایم.

کد خبر : ۳۴۵۳۲۶